تاریخ انتشار :جمعه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۴۹
بیداری جهانی در دنیا بوجود آمده و دشمنان جهان اسلام را احاطه کرده‌ است.
اگر کسی توانایی رئیس جمهوری در خود نمی‌بیند، انصراف دهد
کاندیدا نباید در کارها و سیاست‌های کلی بپردازد، مثلا بگویند با آمریکا چنین و چنان تا می‌کنیم، چرا که این نه در توان رئیس جمهور است و نه در اختیار وی.


به گزارش حدیدنیوز، آیت‌الله امامی کاشانی خطیب موقت نمازجمعه تهران در خطبه‌های دوم امروز خود، به بیداری اسلامی در دنیا اشاره کرد و اظهار داشت: بیداری جهانی در دنیا بوجود آمده و دشمنان جهان اسلام را احاطه کرده‌ است و این باعث تأسف است که جنگ بین مسلمانان به نام اسلام درگرفته و سبب خونریزی می‌شود و تأسفبارتر کسانی هستند که خود را مفتی معرفی می‌کنند.

وی به حدیثی از پیامبر عظیم‌الاشأن اسلام در آخرین سفر حج خود اشاره کرد و یادآور شد: رسول اکرم به مسلمانان در آن سفر تاکید کردند که خون مسلمان بر مسلمان حرام است حتی مال و زمین آنها نیز همینطور؛ مسلمانان حق ندارند آبروی یکدیگر را ببرند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران ادامه داد: سلفی نه شیعه، سنی و نه مسلمان هستند، بلکه یک صهیونیست به تمام معنی به شمار می‌روند.

آیت‌الله امامی کاشانی در ادامه سخنان خود به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری ایران اشاره کرد و گفت: دشمنان می‌خواهند جمهوری اسلامی را در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی احاطه کنند تا نظام، اسلام و خیمه جمهوری اسلامی را بر زمین بخوابانند.

وی انتخابات را در دو نسبت «مردم» و «کاندیدا» بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: حق انتخاب، حق مردم است و هر شخصی این حق را دارد که یک نفر را انتخاب کند ولی در نظام جمهوری اسلامی انتخابات از حق فراتر است و یک تکلیف تلقی می‌شود، چرا که دشمنان قصد احاطه بر ما را دارند و حضور پای صندوق‌های رای دشمنان را به عقب خواهند کشاند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران خطاب به کاندیدای یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران، گفت: رئیس جمهوری که کاندیدا می‌شود باید برنامه، قدرت، توان مدیریت، طرح داشته باشد و هنگامی که برای تبلیغات به جمع مردم می‌رود باید در خصوص برنامه و اولویت‌های برنامه‌اش صحبت کند.

«کاندیدا باید به عنوان مثال بگوید که اولین اولویت ما اقتصاد است اما نه اینکه کلی بگوید اقتصاد، در خصوص کشاورزی اگر شعارش این است که می‌خواهد این حوزه را رشد دهد به مردم بگوید با کدام ابزار، بنابراین کاندیدا باید ریز ریز برنامه‌شان را به مردم بگویند».

آیت‌الله امامی کاشانی با بیان اینکه با هر فرد شعار دادن، حرف زدن و توهین به دیگران کاری از پیش نخواهد برد، گفت: از طرف مردم رأی گرفتن و رئیس جمهور شدن یک وظیفه الهی است اما رئیس جمهور باید در چارچوب معنا حرکت کند و طرح بدهد.

وی با بیان اینکه کاندیدا نباید در کارها و سیاست‌های کلی دخالت کنند، تاکید کرد: اینکه بیایند و بگویند ما با آمریکا چنین و چنان تا می‌کنیم نه در توان رئیس جمهور است و نه در اختیار رئیس جمهور چرا که اصل ۱۰۱ قانون اساسی به صراحت آمده که این باید در اختیار کسی باشد که واجب صفات رهبری است.

خطیب موقت نمازجمعه تهران ادامه داد: رئیس جمهور در حد اجرا باید وظایف خود را ترسیم و بیان کند حال ببینند آیا در حد عرض اندام کردن در چنین کارهایی هستند یا خیر، اگر هم نه، انصراف بدهند.

آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره به بزرگداشت روز معلم اظهار داشت: استاد شهید مطهری حاصل عمر، علم، فقه، حکمت، عرفان، ادب، شجاعت و نور وجود امام بود.

وی با بیان اینکه ارزش معلم، ارزش والایی است، گفت: معلمان نباید به درس و کلاس نگاهی مادی باشد همچنین باید سعی کنند حرف‌های ناجور، شیوه نادرست و حرکت‌هایی بر اساس نفس انجام دهند چرا که حیف است انسان در شبستان نور باشد و چراغ‌ها را خاموش و در تاریکی زندگی کند. http://hadidnews.com/vdcjhiev.uqehmzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما