تاریخ انتشار :يکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۷
حدید نیوز : موسسات اعتباری فاقد مجوز برای بقا و ماندن در عرصه بازار پولی کشور دست به هر ابتکاری می زنند.این بار برخی از این موسسات فاقد مجوز روش تازه ای را خلق کرده اند.
تازه ترین شگرد برخی موسسات برای فرار از دست بانک مرکزی
به گزارش خبرنگار «حدید نیوز »، هم اکنون چندین موسسه مهم و بزرگ در سطح کشور وجود دارد که برخی از آنها که هنوز موفق به اخذ مجوز نهایی و یا مجوز مقدماتی از سوی بانک مرکزی نشده اند، تلاش می کنند به هر صورت ممکن از دید بانک مرکزی در زمان تخلف دور بمانند.

پس از ابلاغیه شدید الحن بانک مرکزی مبنی بر وضع جریمه های سنگین برای بانک ها و موسسات اعتباری در صورت عدم رعایت مقررات این بانک بویژه در حوزه نرخ سود بانکی، بسیاری از بانک ها و موسسات از ترس یا حفظ موقعیت خود فعلا دور خلاف را خط قرمز کشیده اند.

بعنوان مثال بانک ها و موسسات اعتباری به مشتریان تازه دیگر سود بالای ۱۰ درصد نمی دهند.

اما در این بین هستند موسساتی که هنوز هم دلشان برای تخلف تنگ شده و دوست ندارند از پول و وسوسه آن دوری کنند.

بعنوان مثال در تازه ترین شیوه دور زدن بانک مرکزی، برخی از موسسات مالی و اعتباری برای گریز از دست بانک مرکزی از مسدود شدن حسابهایشان در بانک های عامل، به مفتوح کردن حساب هایی با نام های اشخاص مبادرت می کنند.با این روش کشف پشت پرده اصلی نام حقیقی باز کننده حساب برای بانک مرکزی بسیار سخت شده است.

به عنوان مثال یک موسسه اعتباری به نام رئیس شعبه و مدیر شعب استان خود مبادرت به افتتاح حساب به عنوان یک حساب مشترک حقیقی کرده است.

با شگرد تازه بعید است بانک مرکزی بتواند بزودی متخلفان را شناسایی کند. http://hadidnews.com/vdcjh8et.uqe8xzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما