تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۱۲
آمریکا در نظر دارد محل استقرار پیشرفته‌ترین پهپادهای جاسوسی خود را که قرار بود در منطقه آسیا و اقیانوس آرام مستقر شود، به دلیل بی ثباتی‌ها و ناآرامی‌ها در خاورمیانه تغییر داده و در ناوگان پنجم نیروی دریایی خود در بحرین مستقر کند.
پیشرفته‌ترین پهپادهای آمریکا در بحرین
به گزارش حدیدنیوز، فارس به نقل از روزنامه اینترنتی «اینترنشنال بیزینس تایمز» نوشت: آمریکا در حال برنامه ریزی برای استقرار هواپیمای بدون سرنشین پیشرفته و جاسوسی مدل «MQ-۴C Triton» خود در خاورمیانه است.

این پهپاد قرار بود بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در منطقه آسیا و اقیانوس آرام مستقر شود اما به دلیل افزایش بی ثباتی ها در خاورمیانه، مکان استقرار آن تغییر یافته است.

بر اساس این خبر، این پهپاد پیشرفته جاسوسی آمریکا احتمالا تا پایان سال ۲۰۱۵ میلادی عملیاتی خواهد شد.

نیروی دریایی آمریکا در اصل قرار بود تا این پهپاد را تا پایان سال ۲۰۱۶ میلادی در جزیره گوام به کار گیرد و از طریق آن به نظارت منطقه آسیا و اقیانوس آرام بپردازد.

در این خبر آمده است که محیط بی ثبات و ناپایدار حاکم در خاورمیانه که جنگ داخلی جاری سوریه و از طرف دیگر ناآرامی ها در مصر به آشفتگی آن دامن زده است، منجر شد تا واشنگتن مقصد نهایی استقرار پهپاد پیشرفته جاسوسی خود را تغییر دهد.

مقامات آمریکایی تاکید دارند که این پهپاد جاسوسی که بخشی از اقدامات دفاعی دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا محسوب می شود، در خاورمیانه بیشتر از آسیا کارآمد خواهد بود.

مقامات آگاه اعلام کرده اند که پهپاد مدل تریتون در ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در پایگاه نظامی این کشور در بحرین مستقر خواهد شد.

گفته می شود که هدف از عملیات این پهپاد پیشرفته که قابلیت ۲۸ ساعت پرواز در ارتفاع ۱۸ هزار متری را دارد، نظارت بر فعالیت های رو به رشد نیروی دریایی چین در منطقه است.

این پهپاد جاسوسی تحت برنامه جاسوسی منطقه گسترده دریایی در دولت اوباما تولید شده است.

اولین پرواز این پهپاد در ماه مه سال ۲۰۱۳ میلادی صورت گرفت. http://hadidnews.com/vdcjh8e8.uqetxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما