تاریخ انتشار :يکشنبه ۷ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۶
سازنده اين بازي، يک شرکت بازي‌ساز سوئدي بنام «اوور کيل»۲ است که توسط اولف آندرسون و بو آندرسون و سيمون ويکلوند تاسيس شده است.
تدریس خصوصی و تضمینی سرقت مسلحانه!+تصاویر
بازي «پي‌دي۲»۱ در سال ۲۰۱۳ و در سبک تيراندازي اول شخص، براي پلتفرم‌هاي پلي‌استيشن۳، اکس‌باکس۳۶۰ و رايانه‌هاي شخصي انتشار يافته است.

سازنده اين بازي، يک شرکت بازي‌ساز سوئدي بنام «اوور کيل»۲ است که توسط اولف آندرسون و بو آندرسون و سيمون ويکلوند تاسيس شده است.

ناشر اين بازي شرکت «۵۰۵ گيمز»۳ مي‌باشد که يک شرکت بين المللي نشر بازي است  و بازي‌هاي زيادي نظير «آرما»۴، «وايلد آرمز»۵ و «زومبا فيتنس»۶ را منتشر کرده است. اين شرکت شاخه اي از شرکت «ديجيتال بروس اس‌پي‌اي»۷ است. توزيع کننده بازي نيز شرکت «والو»۸ مي‌باشد.

بازي رايانه‌اي «پي‌دي۲» به بازيکن اجازه مي‌دهد تا نقش يک سارق را بر عهده بگيرد. سارقان قابل انتخاب در بازي دالاس، ولف، چينز، اوکستون، جان ويک، هوستون و کلاور هستند که کلاور تنها شخصيت زن قابل بازي در اين بازي است. دالاس يک تبهکار کهنه‌کار از تبهکاران شيکاگو است و وولف يک برنامه نويس سوئدي است که دچار جنون شده است و سارق حرفه‌اي بانک است و چينز که يک سرباز نيروهاي ويژه دريايي امريکا (سيل۹) است که مزدور شده است. چهارمين عضو گروه، دزد انگليسي است که اوکستون نام دارد وي در ابتداي بازي در زندان است و به همين خاطر، دالاس، برادر کوچکتر اوکستون را به جاي او به گروه ملحق مي‌کند.

کنترل کننده اصلي گروه‌هاي خلافکاري «بين۱۰» نام دارد، او صاحب «شبکه تبهکاري۱۱» است. در محتواي قابل دانلود «بيگ بنک»، شخصيت جديدي به نام «دندان پزشک» معرفي مي‌شود که در واقع کسي است که قرارداد مي بندد. وي يک دلال بين چندين ثروتمند است و کارهاي آنها را به گروه‌هاي خلافکار مي‌سپارد. در ازاي کمک گروه به «دندان پزشک» او نيز کمک مي‌کند تا اوکستون اصلي که در زندان است، نجات يابد و اوکستون قديم (الد اوکستون) به شخصيت‌هاي قابل بازي اضافه شود.

کمي بعد سازندگان بازي، در تعاملي با سازندگان فيلم اکشن «جان ويک۱۲»، شخصيت «جان ويک» را نيز به بازي اضافه مي‌کنند که يکي از قاتلين قديمي در دار و دسته تبهکاران نيويورک است.

يک شخصيت جديد به نام کلاور نيز به گروه مي‌پيوندد که براي دزديدن الماس از ايرلند آمده است. اکثر دشمنان در بازي پليس‌هاي شهر واشنگتون و نيروي ويژه اف‌بي‌آي هستند. همچنين در برخي از ماموريت‌ها، کارکنان شرکت خصوصي-امنيتي «جن‌سک۱۳»، کالاي خاصي را حمل مي‌کنند که بايد دزديده شود.

نکته اصلي بازي اين است که در اين بازي شما در نقش سارق هستيد و بايد مستقيما اقدام به سرقت‌هاي مسلحانه کنيد. کشتن پليس‌ها هيچ اشکالي ايجاد نمي‌کند، فقط در صورتي که در حين يک سرقت شما به مردم عادي شليک کنيد، از درآمد شما مقداري کم خواهد شد. در شبکه تبهکاري، ماموريت‌هايي از طرف افراد مختلف اعلام مي‌گردد که تيم شما در صورت تمايل مي‌تواند آن را بپذيرد. افراد خاصي اين ماموريت‌ها را سفارش مي‌دهند مثل خود «بين» که ماموريت‌هايي نظير سرقت از جواهر فروشي و گالري هنري و يا حمله به محموله‌هاي بانکي و جواهري که در شهر در حال انتقال هستند را مي‌دهد. و «ولاد» که يک تبهکار اوکرايني است که تازه از زندان آزاد شده و مي‌خواهد خود را نشان دهد، وي ماموريت‌هاي چون دزديدن تاج عروسي براي خراب کردن مراسم ازدواج کسي که باعث شد او به زندان برود را صادر مي‌کند. همچنين شخصيتي در بازي به نام «الفنت» (فيل) وجود دارد که نام اصلي او «جان هنري سيمونز» است. وي يکي از اعضاي فاسد حزب جمهوري‌خواه کنگره امريکا است که ارتباطات سري زيادي دارد و يک سياهپوست است، او از تبهکاران مي‌خواهد تا در صندوق‌هاي راي گيري خدشه وارد کنند تا شخصي که وي مد نظر دارد، شهردار شود.

شخصيت ديگر، زني است که از زمان جنگ سرد در مافياي آلباني کار مي‌کرده و در ارتباط با  ارتش جمهوري خواه ايرلند، گروه «بادر ماينهوف» است و معامله‌گر غير قانوني اسلحه از تمام نقاط امريکا مي‌باشد.

ليست ماموريت‌ها تقريبا ثابت است و با بازي کردن بيشتر فقط درجه سختي بازي تغيير مي‌کند. برخي از ماموريت‌هاي بازي عبارتند از:

- سرقت گالري هنري

- سرقت جواهر فروشي

- سرقت بانک و فرار از تعقيب و گريز پليس

- حمله به کاروان انتقال کالاي شرکت «جن‌سک» - حمله به صندوق‌هاي راي جمع‌آوري شده

اين بازي در کنار ترغيب و تشويق مخاطبان به تبهکاري و جذاب نشان دادن اين اعمال، آموزش‌هايي را به طور خاص براي تبهکاران به صورت جزئي و کاربردي نيز ارائه مي‌کند که در نوع خود جالب توجه است. به اين معني که اگر به طور مثال، يک تبهکار بخواهد به بانکي دستبرد بزند بوسيله بازي کردن اين بازي بسياري از اعمالي که بايد براي موفقيت آميز بودن اين سرقت نياز است را ياد خواهد گرفت.

تقريبا در هر ماموريت سرقت، ابتدا اطلاعاتي در مورد محل و محموله به شما داده مي‌شود، اين اطلاعات به صورت عکس و نقشه و يا به صورت گفتاري به دست شما مي‌رسد که مثلا چند نفر در محل سرقت، مسلح هستند و آنها را چگونه مي‌توان شناخت.  قبل از شروع سرقت، بازيکن مي‌تواند نقشه‌ها را که بسيار دقيق هستند، بررسي کند و محل مورد نظر را کاملا در ذهن خود بگنجاند، محل‌هاي خروج را ياد بگيرد، در صورت در دسترس بودن بودن نقشه جايگذاري دوربين‌هاي مدار بسته، بازيکن بايد محل دوربين‌ها را به ذهن بسپارد و اين نقاط را ملکه ذهن خود کند. از طرفي با اطلاعات ديگري که در مورد هدف و نگهبانان به شما داده مي‌شود، بازيکن بايد پوشش مناسب از قبيل جليقه ضد‌گلوله براي محل‌هايي که احتمال تيراندازي زياد است، را انتخاب کند يا در مراحلي که بايد سريع باشد و پنهاني عمل کند، مي‌تواند از کت‌وشلوار رسمي استفاده کند که فايده‌هاي خاص خود را در پنهاني عمل کردن دارد. در بعضي موارد، محل کامپيوتر سرور که دوربين‌ها به آن وصل هستند، مشخص است و بازي در ابتدا با رفتن پنهاني به آنجا مي‌توانيد دوربين ها را از کار بياندازيد و هک کنيد.

اين به بازيکن آموزش مي‌دهد که براي سرقت مسلحانه بايد نقشه حساب شده‌اي داشت. بايد نقشه جغرافياي محل را کاملا بلد بود. دانستن محل‌هاي ورود و خروج، محل دوربين‌هاي امنيتي. سرورها و هک کردن سيستم‌هاي امنيتي، نيازهاي اساسي يک سرقت مسلحانه است؛ دانستن محل فرار و زمان تخميني گريختن از محل وقوع جرم. اين يعني آموزش عملي جهت آمادگي براي يک سرقت مسلحانه.

از طرفي در ابتداي سرقت‌ها که بسيار واقعي شبيه سازي شده، بازيکن بايد خود را در جمعيت جا بزند و وارد محل شود و يا اينکه بايد مرموزانه دري يا قفلي را باز کند که براي اينکار از دريل‌هاي اتومات و يا دريل‌هاي حرارتي يا «سي۴»۱۴ استفاده مي‌شود. مثلا براي يک سرقت بانک، ابتدا اسلحه و دريل‌ها در خودرويي در پارکينگ نزديک بانک قرار داده مي‌شود سپس دو نفر از اعضاي گروه در اطراف بانک پرسه مي‌زنند تا بازيکن بتواند بدون جلب توجه وارد بانک شده و از در ديگر آن وارد پارکينگ شود و از خودروي مورد نظر، ماسک، دريل و اسلحه را بردارد، سپس با توجه به نقشه و نقطه کور دوربين‌ها، بازيکن مي‌تواند از راه پله اضطراري، خود را به سقف برساند، از آنجا مي تواند به کابل‌هاي دوربين‌ها دسترسي داشته و سرور بانک را هک کند تا دوربين‌ها از کار بيافتند. پس از آن، بازيکن مي‌تواند وارد بانک شود، در وهله اول بايد دو نگهبان را بکشد و دريل حرارتي را در ديوار فلزي بانک که براي حفاظت از محفظه امانات است کار بگذارد، اگر خوب عمل کند، آژير ديرتر به صدا در مي‌آيد. تا زماني که دريل در را باز مي‌کند، بازيکن بايد از حمله‌هاي پليس جلوگيري کند، براي کند کردن پليس، او مي تواند گروگان بگيرد! زيرا در اين صورت، حمله پليس‌ها به داخل ساختمان کند‌تر و با احتياط‌تر مي‌شود. پس از باز شدن درب گاوصندوق، بازيکن بايد اجناس قيمتي را در کيف‌ها خالي کند، سپس با کمک دوستان تبهکار خود به محل از پيش تعيين شده براي فرار برود. براي رسيدن به محل فرار، زمان اندکي تعيين شده است و اگر بازيکن دير به ان مکان برسد، برنامه فرار لغو مي‌شود (اين مسئله به او ياد مي‌دهد که در سرقت، چگونه بايد زمانبندي داشت که مشکل برنخورد). سپس بازيکن متوجه مي شود که در حين فرار، در بخش ديگري از شهر، دوباره گير افتاده‌است. در اين زمان است که نقشه دوم فرار را بکار مي‌برد و آن بالگردي است که قرار بود در صورت بوجود آمدن مشکل، بازيکن را پشتيباني کند و به هيمن دليل، بازيکن بايد خود را با تيراندازي مستقيم به سمت پليس و گروگان گيري، به محل استقرار بالگرد برساند.

در ماموريتي ديگر در اين بازي، يکي از اعضاي باند قاچاق مواد مخدر که خلبان بالگرد بوده، سقوط مي‌کند و ماموريت بازيکن، نجات دادن وي است تا وي مجبور نشود به پليس حرفي بزند، بنابراين بازيکن بايد وي را نجات دهد و مواد مخدر باقي مانده را بازيابي کند.

در ماموريتي ديگر، بازيکن بايد براي يک دولتمرد به انبار جمع آوري راي‌هاي مردم برود و در آنجا با هک کردن سيستم، شخص خاصي را برنده انتخابات کند و در اين مدت، بايد با هجوم نيرو‌هاي امنيتي مقابله نمايد.

نکته اصلي اين است که بازي «پي‌دي۲» از جمله معدود بازي‌هاي رايانه‌اي است که شخصيت اصلي بازي و دوستانش تبهکار هستند و در واقع بازيکن در فضايي طبيعي، خود را همذات يک تبهکار مي‌پندارد و جزئي‌ترين مسائل تبهکاري را به وسيله تمرين و استفاده از قدرت کار گروهي، ياد مي‌گيرد و در ذهن خود تثبيت مي‌کند. بازيکن در اين بازي، يک کارگروهي ناب را تجربه مي‌کند اما کارگروهي‌اي که هدفي دون، غيرقانوني و غيراخلاقي دارد. کار تيمي، دقت،  برنامه‌ريزي قبل از عمل و استفاده از تفکر در گزينش بهترين گزينه براي انجام يک کار، في نفسه اعمالي پسنديده هستند ولي در اين بازي، اين عوامل، کارکردي کاملا منفي دارند و در مسير سرقت و تبهکاري بکار گرفته مي‌شوند.

http://hadidnews.com/vdcjayet.uqetazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما