تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۶
ایلام-رئیس دادگستری آبدانان با بیان اینکه طلاق در این شهرستان در حال افزایش است و این پدیده به امری طبیعی در بین خانواده‌ها تبدیل شده است، گفت: مسئولان فرهنگی به فکر چاره‌ای برای رفع این پدیده باشند.
مسئولان فرهنگی به فکر چاره‌ای برای رفع معضل طلاق باشند
به گزارش حدید نیوز؛ ابراهمی سبزواری از افزایش طلاق در این شهرستان ابراز نگرانی کرد و خواستار توجه به مسائل ازدواج آسان و راهکارهای کاهش طلاق در این شهرستان شد.

وی با بیان اینکه متأسفانه آمار طلاق در این شهرستان در حال افزایش است و پدیده طلاق به امری طبیعی در بین خانواده‌ها تبدیل شده، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۹۱ مورد حکم طلاق در آبدانان صادر شده است که نسبت به ۹۶ مورد حکم طلاق طی سال گذشته افزایش نشان می‌دهد و نیاز است مسئولان فرهنگی به فکر راه‌‌حل و راهکارهای عملی برای کاهش این پدیده در شهرستان آبدانان باشند.

وی افزود: در سال ۹۳، تعداد ۵۹۹ مورد ازدواج و ۱۰۰ مورد طلاق در این شهرستان ثبت شده است که نشان می‌دهد یک ششم میانگین تعداد ازدواج‌های این شهرستان به طلاق کشیده شده است.

سبزواری با بیان اینکه انعکاس آمار طلاق در رسانه‌ها و انتشار آن‌ها می‌تواند نقش آگاهی بخشی به خانواده‌ها در زمینه ناهنجاری‌های بعد از طلاق را افزایش دهد، اظهار کرد: بر اساس آمار در سال ۹۲ تعداد ۱۳۳ مورد طلاق ثبت شده که افزایش بی سابقه‌ای در این شهرستان نشان می‌دهد و نیاز است مسئولین فرهنگی به فکر چاره‌ای برای حل این پدیده باشند.

وی تصریح کرد: در سال ۹۰ نیز ۹۱ مورد طلاق ثبت شده وجود دارد که در سال‌های بعد این روند افزایش یافته است و این تعداد آمار طلاق در شهرستان زنگ خطری برای سست کردن بنیان خانواده‌ها است.

رئیس دادگستری آبدانان تصریح کرد: ایجاد بانک اطلاعاتی آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق، تشکیل دفتر مشاوره پیش از ازدواج و قبل از طلاق، افزایش انجمن‌های خیریه جهت تهیه جهیزیه نوعروسان و افزایش میزان وام‌های ازدواجی می‌تواند نقش بسزایی در امر ازدواج آسان و کاهش آمار طلاق در این شهرستان داشت.

سبزواری از تولید برخی فیلم‌هایی که طلاق را در جامعه به امری عادی تبدیل کرده‌اند انتقاد کرد و افزود: فیلم‌هایی همچون جدایی نادر و سیمین، تنهایی لیلا و دردسر عظیم باعث شده ناهنجاری‌های همچون عادی نشان دادن امر طلاق و برقراری روابط قبل از ازدواج توسط دختر و پسر به امری عادی تبدیل شود که مخالف آموزه‌های دینی ماست که نیاز است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا‌و‌سیما در تولید و پخش چنین فیلم‌هایی که به بنیان خانواده لطمه می‌زنند توجه بیشتری کند و اجازه پخش چنین فیلم‌هایی در رسانه ملی داده نشود.

شهرستان آبدانان در فاصله ۱۶۰ کیلومتری جنوب مرکز استان ایلام قرار دارد و دارای ۵۰ هزار نفر جمعیت است.

http://hadidnews.com/vdcjatet.uqetxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما