تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۶
محمدرضا نعمت‌زاده اذعان کرد

امسال ۹۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید می‌شود؟

شش ماهه نخست امسال مجموعا حدود ۲۹۲ هزار دستگاه خودرو تولید شده است.
امسال ۹۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید می‌شود؟
در حالی وزیر صنعت، معدن و تجارت از تولید ۹۰۰ هزار دستگاه خودروی سواری در سال جاری خبر داده که برخی کارشناسان این موضوع را غیرممکن و برخی نیز آن‌ را مشروط به شرایطی می‌دانند.

به گزارش حدیدنیوز، محمدرضا نعمت‌زاده اخیرا در جلسه شورای گفت‌وگو اظهار کرده که امسال ۹۰۰ هزار دستگاه خودروی سواری تولید خواهد شد.

این اظهارات در حالی است که در شش ماهه نخست امسال مجموعا حدود ۲۹۲ هزار دستگاه خودرو تولید شده و تحقق برنامه وزیر مشروط به تولید ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو در شش ماهه دوم امسال است.

با این حال یک فعال صنعت خودرو این موضوع را غیر ممکن دانسته و می‌گوید: در سال ۹۰ که انواع و اقسام مشکلات داخلی و خارجی وجود نداشت در شش ماه دوم سال حدود ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید شد حال چگونه خودروسازان‌ می‌توانند در شش ماه دوم امسال ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید کنند؟

وی با بیان این‌که خودروسازان و قطعه‌سازان به طرق مختلف تحریم دور را می‌زنند و مشکل اصلی ما تحریم نیست، تصریح می‌کند: مشکلات داخلی خودروسازان و قطعه‌سازان در حدی است که در خوشبینانه‌ترین حالت امسال ۶۰۰ هزار دستگاه و نه ۹۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید خواهد شد.

البته در این میان یک عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران تولید ۹۰۰ هزار دستگاه خودروی سواری در سال جاری را ممکن اما مشروط به شرایطی می‌داند.

محمدرضا نجفی‌منش در این باره می‌گوید:‌ در صورت لغو تمام مقررات دست و پاگیر داخلی و همچنین حل مشکل نقدینگی خودروسازان، می‌توان به تولید ۹۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال جاری امیدوار بود.

وی با بیان این‌که وزارت صنعت، معدن و تجارت باید در اولین اقدام برای لغو بخشنامه سال ۹۰ بانک مرکزی درباره عدم ارائه تسهیلات به واحدهای صنعتی دارای معوقات بانکی اقدام کند، خاطرنشان می‌کند: ‌هم‌اکنون در شرایطی که نه قطعه‌سازان و نه خودروسازان موفق به دریافت ارز مبادله‌ای نمی‌شوند مبنای قیمت‌گذاری خودروها همین ارز است بنابراین باید نرخ ارز آزاد مبنای قیمت‌گذاری خودروها قرار بگیرد.

نجفی‌منش ادامه می‌دهد: همچنین با توجه به بحران شدید نقدینگی خودروسازان، تسهیلات دو هزار میلیارد تومانی مصوب اردیبهشت ماه سال گذشته باید به آن‌ها پرداخت شود تا این شرکتها بتوانند مطالبات قطعه‌سازان را ظرف یک ماه پرداخت کنند.

وی تصریح می‌کند: همچنین باید شرایط برای فعال شدن واحدهای لیزینگ خودرو ایجاد شود تا بازار خودرو از رکود فعلی خارج و فروش به روال عادی خود بازگردد. http://hadidnews.com/vdcjame8.uqemhzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما