تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۰۹
تحولات بازار میوه در آستانه نوروز/

پرتقال شاه ‌میوه نوروز ۹۴/ مرغ همچنان ۸۵۰۰ تومان

درحالی‌کمتر از یک روز به نوروز ۹۴ باقی مانده که وعده‌های مسئولان برای بازگشت آرامش به بازار میوه و مرغ هنوز محقق نشده است.
پرتقال شاه ‌میوه نوروز ۹۴/ مرغ همچنان ۸۵۰۰ تومان
به گزارش حدیدنیوز، علی‌رغم تمام وعده‌هایی که مسئولان طی ماه‌های گذشته داده و بازار آرامی را برای میوه و مرغ پیش بینی کرده بودند، قیمت این محصولات در آستانه نوروز افزایش یافت و در حالی‌که تنها دو روز به شب عید مانده، هنوز بازار این محصولات به آرامش وعده داده شده نرسیده است.
 
براساس این گزارش، مرغ جزو اولین کالاهایی بود که در اواسط زمستان ۹۳ قیمتش افزایش پیدا کرد و دولت با توزیع مرغ منجمد برای تنظیم بازار این کالا اقدام کرد، البته این اقدامات نتیجه‌ای موقتی داشت و بهای مرغ پس از چند روز ارزانی مجددا سیری صعودی را طی کرد.
 
روز گذشته قیمت این کالا در مراکز خرده فروشی به ۸۵۰۰ تومان و در مراکز عمده فروشی به ۸۲۰۰ تومان رسید، در همین زمینه مهدی یوسف‌خانی رییس اتحادیه پرنده و ماهی در گفتگو با مهر اظهارداشت: قیمت این کالا امروز پنج‌شنبه نیز مانند روز گذشته و بدون تغییر است.
 
وی با بیان اینکه قیمت انواع ماهی حدود ۵ درصد افزایش یافته است، افزود: هم اکنون هرکیلوگرم ماهی قزل‌آلا ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد.  به گزارش مهر قیمت مرغ منجمد دولتی نیز ۵۵۰۰ تومان است.
 
براساس این گزارش، بازار میوه نیز این روزها حال چندان خوشی ندارد و علی‌رغم اینکه توزیع میوه‌های تنظیم بازاری از شنبه هفته جاری آغاز شده، تاکنون نتوانسته در تحقق هدف خود موفق عمل کند.  
 
در همین زمینه علی امامی، معاون اتحادیه بارفروشان با بیان اینکه طی روزهای اخیر قیمت پرتقال ۲۵۰۰ تومان افزایش یافته است، به مهر گفت: امروز پنج‌شنبه قیمت پرتقال در میدان مرکزی میوه و تره‌بار بین ۵۵۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان است.
 
وی، عرضه سیب درختی را فراوان عنوان کرد و افزود: هرکیلوگرم سیب بین ۲۰۰۰تا۳۰۰۰ تومان عرضه می‌شود ضمن اینکه قیمت کیوی ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان است.
 
امامی با اشاره به اینکه قیمت موز طی ۳ روز اخیر ۱۵۰۰ تومان ارزان‌ شده است، بهای این میوه را بین ۳۶۰۰ تا ۳۷۰۰ تومان اعلام کرد و ادامه داد: قیمت هرکیلوگرم نارنگی بندری ۹۰۰۰تومان، نارنگی تخم ژاپنی شیراز ۴۰۰۰ تا ۴۵۰۰ تومان، خیار رویال درجه یک ۱۳۰۰تومان، خیار آویز ۲۲۰۰تومان، گوجه درجه یک ۶۰۰ تا ۷۰۰ تومان، سیب زمینی ۴۰۰ تومان، پیاز ۵۰۰ تا ۶۰۰ تومان است.
 
وی، قیمت توت فرنگی را بین ۷۰۰۰ تا ۸۰۰۰ اعلام کرد و گفت: قیمت لیموشیرین ۴۵۰۰ تومان و لیمو ترش نیز ۷۰۰۰ تومان است.
 
براساس گزارش میدانی مهر قیمت پرتقال درجه یک در مرکز شهر حدود ۷ هزار تومان و در جنوب شهر نیز بین ۶۰۰۰ تا ۶۵۰۰ تومان است. http://hadidnews.com/vdcjaiet.uqe8tzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما