تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۲
می‌توان بابک زنجانی را مشهورترین بیزینس من ایرانی دانست که رازهای زیادی درباه او هنوز نا گفته با قی مانده است، بابک زنجانی تنها تاجری است که هم پول داشت و هم نه!
رمزگشایی از دو هواپیمای گم شده بابک زنجانی
۱۲ تیر ماه ۱۳۹۲ بود که شرکت قشم ایر در جشنی که با حضور بسیاری از ورزشکاران و مسئولان کشوری و لشکری برگزار شد با ورود ۱۶ فروند هواپیما جدید رسما فعالیت خود را آغاز کرد.
 
 
بابک زنجانی در این جشن برای مهمانان سخنرانی کرد و گفت: «آمریکا و اروپا هرچقدر حلقه تحریمهای خود را تنگتر نمایند نمی­توانند مسیر شکوفایی مغزهای متفکر ایرانی را بگیرند و این جوانان قادر به پشت سر گذاشتن هرگونه تحریمی هستند.»
 
 
اما این اولین سخنرانی رسانه ای بابک زنجانی نبود، وی یکسال و نیم قبل از جشن افتتاح قشم ایر زمانی که اتحادیه اروپا شرکت هواپیمایی Asian exprss air line را به دلیل آنچه کمک به دور زدن تحریم‌های ایران عنوان شده بود تحریم کرده بود اولین مصاحبه خود را انجام داد.
 
 
به گزارش پارسینه، بابک زنجانی در ۲۳ دسامبر ۲۰۱۲ میلادی در مصاحبه ای با رویترز گفته بود: «بانک اسلامی من در مالزی و هیچ کدام از ۶۰ کمپانی دیگر من هیچ عمل خلافی انجام نداده اند، و من نیز هیچ همکاری با دولت جمهوری اسلامی ایران نداشته ام.»
 
 
اما همان زمان مدیر این شرکت هواپیمایی در مصاحبه ای قویا ارتباط زنجانی را با این مجموعه تکذیب کرده بود.
 
 
خبرگزاری تاجیکستان در گزارشی که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد اعلام کرد: به غیر از شرکت هواپیمایی آسیا اکسپرس، شرکت اتوبوس رانی دوشنبه باس ترمینال و همچنین سیتی سنتر دوشنبه نیز در مالکیت بابک زنجانی است.
 
 
حتی در افتتاح یکی از این شرکتها شخص رئیس جمهور تاجیکستان به دعوت بابک زنجانی در مراسم جشن افتتاح حاضر شد.
 
 
تمام این تحریمها زمانی روی داد که شرکت هواپیمایی تاجیکی ۲ ایرباس a۳۲۰ را خریداری کرده بود و قرار بود یک فروند دیگر را نیز تحویل بگیرد.
 
 
لازم به ذکر است اکنون این سه فروند ایرباس در شرکت هواپیمایی قشم ایر مشغول به کار است.
 
 
اما این تمام ماجرای زنجانی و هواپیما هایش در تاجیکستان نیست، وقتی وب سایت رسمی هواپیمایی قشم ایر را باز میکنیم به آماری از یک نوع هواپیما برمیخوریم که این تعداد و مالکیت آن با آنچه در وبسایت هوانوردی جهانی نوشته شده است متفاوت است.
 
 
در حالی شرکت قشم ایر ۵ فروند RJ را متعلق به خود می داند که در وبسایت رسمی هوانوردی مالکیت این نوع هواپیما متعلق به شرکت آسیا اکسپرس ایر لاین است.
 
 
در لیست ناوگان قشم ایر نوع هواپیمای RJ در این لیست ثبت نشده است. همچنین ۵ فروند هواپیمایی که شرکت قشم ایر ادعای مالکیت آن را دارد در لیست ناوگان شرکت دیگر بابک زنجانی یعنی آسیا اکسپرس تاجیکستان ثبت شده است.
 
 
سال ۲۰۱۴ طبق اخبار رسانه های تاجیکستان مدیر جدید شرکت هواپیمایی آسیا اکسپرس اعلام میکند: ۳ فروند هواپیما از نوع RJ را در اختیار دارد.
 
 
این در حالی است که حتی وبسایت این شرکت هواپیمایی از دسترس خارج است و صفحه فیسبوک آن نیز از سال ۲۰۱۳ به روز نشده است.
 
 
در این رابطه و برای روشن شدن ماجرا با شماره تلفنهایی که از این شرکت هواپیمایی ثبت شده است تماس گرفته شد اما کسی پاسخگوی تماس تلفن نبود، این عدم پاسخ دادن به تلفن در خصوص دیگر شرکتهای بابک زنجانی در تاجیکستان نیز صدق میکند.
 
 
ماجرا از این قرار است که شرکت قشم ایر مدعی مالکیت ۵ فروند هواپیمایی است که در سایت هوانوردی به نام شرکت آسیا اکسپرس ثبت شده است و همچنین طبق آخرین اظهار نظر مدیر شرکت آسیا اکسپرس ۳ فروند از این نوع هواپیما در اختیار این شرکت است.
 
 
با توجه به لیست ناوگان قشم ایر این ۵ فروند هواپیمای RJ در داخل ایران فعال است در حالی که مدیر آسیا اکسپرس مدعی است ۳ فروند از این هواپیما در خطوط تاجیکستان فعالیت میکند.
 
 
حال این سوال مطرح می شود که اگر این نوع هواپیما توسط قشم ایر خریداری شده است ، چرا کد های ثبت شده متعلق به شرکت آسیا اکسپرس است
.
 
حتی اگر این ۵ فروند به صورت اجاره ای در خدمت قشم ایر است چگونه مدیر تاجیکی مدعی حضور ۳ فروند در دوشنبه است؟!
 
 
و سوال دیگر اینکه دو هواپیمای RJ با اینکه در سامانه های ثبت هواپیمایی جهانی متعلق به شرک تاجیکستانی است اما مدیر آسیا اکسپرس هیچ ادعایی در خصوص مالکیت آن ندارد، این دو فروند هواپیما کجاست؟! در تهران یا دوشنبه؟ http://hadidnews.com/vdcjaaet.uqev8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما