تاریخ انتشار :چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۳۱
افزایش قیمت شش گروه کالایی

گزارش بانک مرکزی از تورم ۱۱ گروه خوراکی

آمارها نشان می‌دهد که قیمت سیب زمینی از طی سال گذشته از افزایش ۲۰۷ درصدی برخوردار شده است.
گزارش بانک مرکزی از تورم ۱۱ گروه خوراکی
گزارش بانک مرکزی از تورم ۱۱ گروه خوراکی در هفته منتهی به دوم اسفند ماه نشان در حالی نشان از افزایش قیمت شش گروه کالایی نسبت به هفته قبل دارد که آمارها نشان می‌دهد که قیمت سیب زمینی از طی سال گذشته از افزایش ۲۰۷ درصدی برخوردار شده است. 

به گزارش حدیدنیوز، بانک مرکزی متوسط قیمت خرده فروشی ۱۱ گروه کالایی در هفته منتهی به دوم اسفند ماه اعلام کرد.

لبنیات و تخم مرغ

در گروه لبنیات و تخم مرغ بهای شیر پاستوریزه نسبت به هفته قبل با ۰.۳ درصد افزایش یافت اما قیمت سایر اقلام این گروه بدون تغییر بود. قیمت تخم مرغ معادل ۰.۶ درصد افزایش یافت و شانه‌ای ۸۵۰۰ الی ۱۰ هزار و ۸۰۰ تومان به فروش رسید.

برنج و حبوبات

در هفته مورد بررسی در گروه برنج قیمت برنج داخلی درجه یک و دو ثابت بود اما در گروه حبوبات قیمت تمام اقلام این گروه از کاهش ۱.۸ الی ۶.۱ درصدی قیمت برخوردار شد.

میوه‌ها و سبزی‌های تازه

بنا به اعلام بانک مرکزی در هفته مورد گزارش میوه فروشی‌های سطح فروش اقلام میوه تازه و سبزی را عرضه کردند که در گروه میوه‌های تازه قیمت انگور ۰.۱ درصد کاهش یافت اما قیمت سایر اقلام این گروه از ۰.۲ تا ۴.۱ درصد افزایش برخوردار شد.

در گروه سبزی‌های تازه قیمت گوجه فرنگی ۷.۵ ، کدو سبز ۳.۷ و لوبیا سبز۲.۶ درصد کاهش یافت قیمت سایر اقلام این گروه بین ۰.۳ تا ۱۲.۷ درصد افزایش یافت.

گوشت مرغ و گوشت قرمز

بر این اساس قیمت گوشت گوسفند ۱.۸ درصد و گوشت مرغ ۲.۴ درصد افزایش یافت اما قیمت گوشت تازه گاو و گوساله از افت ۰.۴ درصدی برخوردار شد.

قند، شکر، چای و روغن نباتی

در هفته منتهی به دوم اسفند ماه قیمت ۰.۱ درصد کاهش یافت اما بهای شکر، چای خارجی و انواغ روغن نباتی بدون تغییر بود.

براساس این گزارش قیمت لبنیات، تخم مرغ، برنج، حبوبات‌، میوه‌های تازه و سبزی‌های تازه در هفته منتهی به دوم اسفند ماه سال جاری نسبت به هفته مشابه سال قبل از افزایش ۲۲.۲، ۲۲.۵، ۳۴، ۱۷.۵، ۳۱.۸ و ۷۲.۵ درصدی برخوردار شده است.

بر این اساس قیمت سیب زمینی در هفته مورد گزارش نسبت به هفته مشابه سال قبل از افزایش ۲۰۷.۲ درصدی برخوردار شده است.

همچنین قیمت گوشت قرمز ۱۷.۵، گوشت مرغ ۶.۴، قند و شکر ۲۹.۸، چای ۰.۴ و روغن نباتی ۲۹.۹ درصد افزایش یافته است. http://hadidnews.com/vdcjaae8.uqeomzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما