تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۴
فهرست ۹ مافيای بزرگ دنيا

خشن‌ترين گروه‌های مافيايی

مدتي است که به هر گروه تبهکار سازمان يافته اي در جهان، مافيا مي گويند. اغلب نام اين گروهک هاي مافيايي از کشور يا مليت اکثر اعضاي آن گرفته مي شود.
به گزارش حدیدنیوز، مافيا در تلاش است تا انحصار يک يا چند فعاليت غير قانوني را در دست داشته باشد. در اين ميان مي توان به معامله مواد مخدر، اسلحه، تجارت، فحشا و غيره اشاره نمود.

فهرست پرنفوذ ترين باندهاي مافيايي را در سراسر جهان مرور مي کند. در اينجا ما به بررسي و آشنايي با ۹ باند اصلي مافيا در جهان خواهيم پرداخت:

رتبه ۹- ياردي هاي بريتانيا-جامائيکا



مافياي بريتانيا-جامائيکا (ياردي) مهاجراني هستند که در دهه ۱۹۵۰ ميلادي به وجود آمدند و در بريتانيا مشغول کارهاي خلاف شدند. تجارت مواد مخدر، اسلحه و تير اندازي در وسط خيابان در روز روشن، از عمده فعاليت هاي اين گروه است. رتبه نهم جدول به خاطر عدم توان تعامل اين مافيا با ماموران امنيتي محلي و قضايي به آنها داده شده است. پليس بريتانيا خريدني نيست.

رتبه ۸ - مافياي آلباني



مافياي آلباني بيشتر از سازمان هاي بزهکار و خلاف کار مستقر در اين کشور تشکيل شده است. اين گروه در ايالات متحده و برخي کشورهاي اروپايي فعاليت دارد. فعاليت مافياي آلباني در دهه ۱۹۸۰ ميلادي، شکل بين المللي به خود گرفت. فعاليت اين گروه بيشتر به مواد مخدر خلاصه شده و آنها به انتقام سخت گرفتن مشهور هستند.

رتبه ۷ - مافياي صربستان



مافياي صربستان اکنون در بيش از ۱۰ کشور دنيا از جمله آلمان، ايالات متحده، فرانسه و ... فعاليت دارد. از جمله فعاليت آنها مي توان به قاچاق مواد مخدر، قتل هاي سفارشي، اخاذي، قمار و دزدي اشاره کرد. ۳ گروه اصلي با نام هاي "وزدواچ"، "سورچين" و "زمون" شالوده اصلي اين مافيا را تشکيل مي دهند.

رتبه ۶- مافياي اسرائيل



مافياي اسرائيلي در بسياري از کشورهاي جهان فعاليت مي کند. فعاليت اصلي اين مافيا، مواد مخدر و فحشا است. همزيستي و تعامل مافياي اسرائيلي و مافياي روسي در ايالات متحده کاملا شهرت دارد. تفاوت بارز مافياي اسرائيلي با ديگر گروهک هاي مافيايي در بي رحمی و خشن بودن در مقابل دشمنان است.

رتبه ۵- مافياي مکزيکي



مافياي مکزيکي از شهرت و اعتبار خاصي در زندان هاي ايالات متحده برخوردار است. اين اتحاد را زندانيان مکزيکي در دهه ۱۹۵۰ ميلادي و به منظور دفاع و مقابله با نگهبانان و گارد محلي بنا نهادند. تعداد اعضاي باند اين مافيا حدود ۳۰ هزار نفر است.

رتبه ۴ - مافياي ژاپني - ياکوزا



مافياي ژاپني ياکوزا در قرن ۱۷ ميلادي و به عنوان باند جرايم سازمان يافته فعاليت خود را شروع کرده است. از رسومات اين مافيا مي توان به خالکوبي تمام نقاط بدن اعضا و بريدن انگشت کوچک دست به عنوان نشان آشتي و يا معذرت خواهي اشاره نمود. اعضاي اين باند سازمان يافته به بيش از ۱۰۰ هزار نفر مي رسد. منبع درآمد اصلي اين مافيا از اخاذي، واردات فيلم هاي پورنوگرافي، جنايت علیه کودکان و مهاجرت هاي غيرقانوني است.

رتبه ۳- مافیا یا ترياد چيني



مافيا یل ترياد چيني از چند گروهک سازمان يافته تشکيل شده اند که اغلب در چين ، مالزي، هنگ کنگ، تايوان، سياتل(آمريکا)، ونکوور(کانادا) و سانفرانسيسکو فعاليت دارند. فعاليت هاي اصلي اين مافيا عبارت است از: دزدي، قتل هاي سفارشي، قاچاق مواد مخدر، اخاذي، دزدي دريايي، جعل پول و اسناد و غيره.

رتبه ۲- باندهاي مواد مخدر کلمبيا



باندهاي مواد مخدر کلمبيا در اصل براي کنترل تجارت مواد مخدر و همچنين گروگان گيري و ترور به وجود آمدند. اعضاي اين باند در کشورهاي مختلفي فعاليت مي کنند. در اين مافيا بخش هايي وجود دارد که در زمينه هاي سياست، نظامي و حقوقي فعاليت مي کنند. مهمترين باندهاي اين مافيا به ترتيب، کارتل هاي "کالي"، "مدلين" و "نورت دل وال" مي باشند.

رتبه ۱- مافياي سيسيل و کوزانوستراي آمريکا



مافياي سيسيل و کوزانوستراي آمريکا، نسبتا جزو گروهک هاي خلافکار تازه کار به شمار مي آيند. اين باند در نيمه دوم قرن بسيتم ميلادي در کشور ايتاليا ظهور پيدا کرد. با اين که اين مافيا نسبت به ديگر گروهک هاي مافيايي تازه کار است ولي نبايد توان آن را دست کم گرفت. عمده فعاليت اين مافيا اخاذي، قاچاق مواد مخدر و اسلحه و همچنين دلالي در کسب و کار خلاف است. تعداد اعضاي کوزانوسترا چيزي حدود ۳.۵ الي ۴ هزار نفر است که از ايتاليایی ها و آمريکايي هاي ايتاليايي تبار تشکيل شده است. اين مافيا به قانون سکوتشان مشهور است. قانوني که هميشه با موفقيت اجرا نمي شود. http://hadidnews.com/vdcj8yet.uqeyizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما