تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۲۵
بعد از ماه رمضان که انسان ایشان(امام خمینی) را مى دید، در یک دیدار و ملاقاتى که با مردم حرف مى زدند، آدم به طور محسوس مى فهمید که ایشان در این یک ماه، نورانی تر شده اند آدم، این را حس مى کرد.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب در دیدار تعدادی از دانشجویان تشکّل‌های اسلامی در مراسم افطاری شب بیست‌و‌سوم ماه رمضان سال ۷۶ بیاناتی در مورد معنویت و نورانیت امام خمینی در ماه مبارک رمضان داشته‌اند که متن آن به شرح ذیل است:

«این حالاتى که شما در کسانى مثل امام رضوان‌اللَّه‌علیه در سنین بین هشتاد و نود سالگى مى‌بینید، ادامه حالات جوانى ایشان است. چون امام، تقریباً ۷۹ ساله بودند که به ایران آمدند و جمهورى اسلامى شروع شد؛ یعنى امام از نزدیک هشتاد سالگى این مسئولیت‌هاى سنگین را شروع کرده‌اند! وقتى که همه انسان‌ها در این سنین، بازنشسته مى‌شوند و اهل افتادن در یک گوشه و در بستر و بى‌رغبتى و بى‌نشاطى نسبت به همه کارها؛ امام در آن سن، بزرگ‌ترین کارهاى عالم را شروع کردند. اداره یک کشور، بلکه ایجاد یک نظام و قدم به قدم پیش بردن این نظام! این از جهت مشاغل و مسئولیت‌هاى مهم.

امام رضوان‌اللَّه‌علیه، از جهت معنوى هم همین‌طور بودند. بنده این را مکّرر گفته‌ام. معمولاً امام در ماه رمضان، دیدار نداشتند. البته ما گاهى بین ماه رمضان مى‌رفتیم و با ایشان ملاقات مى‌کردیم - افطارى، یا به دلیل دیگرى پهلوى ایشان بودیم؛ یک بار یا دو بار - اما غالباً مردم ایشان را نمى‌دیدند؛ ما هم کمتر از معمول مى‌دیدم. بعد از ماه رمضان که انسان ایشان را مى‌دید، در یک دیدار و ملاقاتى که با مردم حرف مى‌زدند، آدم به طور محسوس مى‌فهمید که ایشان در این یک ماه، نورانی‌تر شده‌اند آدم، این را حس مى‌کرد. پیرمرد هشتاد و چند ساله - نزدیک نود ساله - این یک ماهه حرکت مى‌کرد و پیش مى‌رفت! همیشه در حال حرکت بودند؛ امّا ماه رمضان، بیشتر و جدّی‌تر! چون میدان، میدان مناسب‌ترى است.

(در دیدار تعدادی از دانشجویان تشکّل‌های اسلامی در مراسم افطاری شب بیست‌و‌سوم ماه رمضان ۱۳۷۶/۱۱/۰۱) http://hadidnews.com/vdcj8te8.uqetyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما