تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۱۴
افراطی‌گری مذهبی سلفی‌ها،توان آنها در مسافرت آزادانه در غرب می‌تواند خطری مرگ‌بار از پی داشته باشد.
هراس آژانس‌های امنیتی از تسری تروریسم از سوریه به غرب
مدیر مرکز ملی مقابله با تروریسم ایالات متحده تصریح کرد سوریه به میدان نبرد اصلی جهادی‌ها در جهان تبدیل شده و نگرانی‌هایی در خصوص بازگشت این جهادی‌ها به اروپای غربی و احتمالاً ایالات متحده ایجاد کرده است.


به گزارش حدیدنیوز، فارین پالیسی در ضمن یکی از گزارش‌های خود تحت عنوان «جهادی‌های چشم‌ آبی»، که به حضور نیروهای تروریست سلفی متولد اروپا در سوریه اختصاص دارد، تصریح کرد: افراطی‌گری مذهبی جهادی‌ها [سلفی‌ها]، تجربه نظامی آنها در سوریه و توان آنها در مسافرت آزادانه در اروپا و ایالات متحده می‌تواند خطری مرگ‌بار از پی داشته باشد.

در این خصوص، «متیو اولسن»، مدیر مرکز ملی مقابله با تروریسم ایالات متحده تصریح کرد: «سوریه به میدان نبرد اصلی جهادی‌ها در جهان تبدیل شده و نگرانی‌هایی در خصوص بازگشت این جهادی‌ها به اروپای غربی و احتمالا ایالات متحده ایجاد کرده است.»

بنابراین گزارش، پدیده جهادی‌گری اروپایی که به‌صورت سیل به‌سوی سوریه جاری شده است، توجه آژانس‌های امنیتی غربی را به خود جلب کرده است. آنها در هراس‌اند که این جهادی‌ها پس از بازگشت به خانه چه‌کار خواهند کرد؟

بر اساس اظهارات برخی مقامات اطلاعاتی غربی، تعداد غربی‌هایی که اکنون در سوریه مشغول به نبرد هستند بیش از تعداد آنها در عراق، افغانستان، سومالی یا یمن است. بنابر آمار موجود، ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ اروپایی در سوریه مشغول به جنگ هستند. http://hadidnews.com/vdcj8oe8.uqetizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما