تاریخ انتشار :سه شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۲
در کنار میتینگ‌های سیاسی شاهد شام‌های پرچرب کاندیداها در ستادهای تبلیغاتی هستیم و این مسئله علامت سئوالی در ذهن مردم ایجاد کرد که داوطلبان هزینه‌های تبلیغاتی را از کجا به‌دست می‌آورند.
شام‌های پرچرب کاندیداها در مازندران
به گزارش فرهنگ نیوز، در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بیش از 6 هزار داوطلب در سراسر کشور با یکدیگر در حال رقابت هستند که از این تعداد 158 نفر از حوزه‌های انتخابیه استان مازندران است و با وجود 12 کرسی برای مازندرانی‌ها در مجلس تقریباً برای هر کرسی حدود 13 کاندیدا به رقابت می‌پردازند.
 
تمام احزاب، تشکل‌ها و گروه‌ها چه در طیف اصولگرا، اصلاح‌طلب، اعتدال، صدای ملت و افراد مستقل پا به کوران انتخابات مجلس دهم گذاشتند و باری دیگر حضور گسترده همه جناح‌های سیاسی را به رخ جهانیان کشاندند.
 
کمتر از چهار روز به زمان قانونی تبلیغات داوطلبان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی مانده و کاندیداها شب و روزهای پر هیجانی را در جمع هواداران خود سپری می‌کنند.
 
تجمع‌ها و میتینگ‌های سیاسی در بعضی از ستادهای انتخاباتی مازندران بوی تخریب و دروغ‌پراکنی می‌دهد که هر کدام از آنها در درجه اول شأن و شخصیت جایگاه خود را پایین می‌آوردند.
 
*ترویج بی‌بندوباری مقابل ستادهای انتخاباتی
 
در کنار شو سیاسی برخی از جریان‌ها شاهد ترویج بی‌بندوباری و بدحجابی در مقابل بعضی از ستادهای انتخاباتی هستیم که ماهیت داوطلبان به‌عنوان نماینده آینده استان یا شهرستان را زیر سوال می‌برد.
 
داوطلبانی که خود در تبلیغات به شکل مانکن در آمده‌اند از بعضی طرفداران آنها انتظار بیش از این نمی‌رود و در این مسئله ضعف نظارتی هویدا می‌شود که چرا شهروندان متدین ساری و میاندورود باید شاهد چنین بی‌بندوباری در خیابان‌های اصلی و مقابل ستاد برخی از کاندیداها باشند.
 
شب‌های قبل از فاطمیه آهنگ‌های شاد ستادهای تبلیغاتی گوش فلک را کر کرده بود و همچنین بعضی از طرفداران کاندیداها با جوگیری تمام اقدام به حرکات موزون در مقابل ستادهای تبلیغاتی کردند.
 
*وقتی کاندیداها رابین‌هود می‌شوند
 
بداخلاقی در بسیاری از سخنرانی‌ها و فعالیت ستادهای انتخاباتی به وضوح قابل مشاهده است و بعضی از داوطلبان در میتینگ‌های سیاسی با تاخت و تاز نسبت به دیگر نامزدها در پی معرفی خود به‌عنوان رابین‌هود زمان هستند.
 
در بین تمام هیاهوی تبلیغات انتخاباتی، شبکه‌های مجازی و بعضی از کانال‌های تخریبی کاسه داغ‌تر از آش شدند و برای اینکه به خیال خود بتوانند رأی مردم حوزه‌های انتخابیه را به‌دست آورند، سیل اتهامات را روانه رقبای خود و برخی نمایندگان فعلی مجلس کرده‌اند.
 
پخش آهنگ و مداحی داخل ستادها به خیابان‌ها در حالی از سوی مسئولان غیرقانونی اعلام شد که بیشتر کاندیداها مقابل ستادهای تبلیغاتی قانون‌شکنی کردند و حتی داوطلبانی که خود در حال حاضر در حال قانون‌نویسی در مجلس شورای اسلامی هستند، این قانون را زیر پا گذاشتند.
 
* کل زندگی کارگران به اندازه اجاره ستادهای تبلیغاتی نمی‌شود
 
در کنار میتینگ‌های سیاسی شاهد شام‌های پرچرب کاندیداها در بسیاری از ستادها تبلیغاتی هستیم و این مسئله علامت سوالی در ذهن مردم ایجاد کرد که داوطلبان هزینه‌های تبلیغاتی و شام‌های رنگارنگ را از کجا به‌دست می‌آورند.
 
یکی از شهروندان مازندرانی به خبرنگار فارس، گفت: بعضی از کاندیداها از یک ماه گذشته در حال شام دادن به طرفداران خود در محافل خصوصی و عمومی هستند و معلوم نیست این هزینه‌ها از کجا تأمین می‌شود.
 
وی با بیان اینکه بعضی از کاندیداها برای خود اسپانسر مالی دارند و در صورت پیروزی امتیازطلبی می‌کنند، افزود: کل زندگی بعضی از مردم و کارگران به اندازه اجاره ستادهای تبلیغاتی و شام‌های پرچرب هرشب یک کاندیدا نمی‌شود.
 
نکته‌ای قابل تأمل در تبلیغات کاندیداها می‌توان به اسراف در توزیع پوسترهای تبلیغاتی اشاره کرد. طرفداران بعضی از کاندیداها عکس‌های داوطلب مورد نظر را به‌یکجا در هوا پخش می‌کنند و در کمترین زمان همه آنها زیر چرخ خودروها به زباله‌ای کثیف تبدیل می‌شود.
 
*وقتی پوسترهای تبلیغاتی سر از جعبه‌های پرتقال در می‌آورند
 
بعضی از افراد با حضور در ستادهای تبلیغاتی، خود را طرفدار و حامی کاندیدای مورد نظر معرفی می‌کنند و صدها پوستر برای تبلیغات از ستاد می‌گیرند که حتی یک برگ از آن در جایی نصب نمی‌شود بلکه در مصارف دیگر مانند پاک کردن شیشه‌ها و کفی اتومبیل‌ها استفاده می‌شوند.
 
یکی از باغداران مازندرانی در حالی پوسترهای تبلیغاتی یک کاندیدا را زیر جعبه‌های پرتقال قرار می‌داد و می‌گفت: کاندیداها بعد از رأی آوردن به‌فکر کشاورزان نیستند، حداقل پوسترهای آنها به‌درد جعبه‌های پرتقال می‌خورد.
 
 کاندیداها بهتر است به‌جای تخریب یکدیگر، بداخلاقی و هزینه‌های میلیاردی به ارائه برنامه‌های آینده برای بهبود وضعیت اشتغال جوانان، معیشت مردم و کشاورزان بپردازند. http://hadidnews.com/vdcj8met.uqetmzsffu.html
منبع : فارس
نام شما
آدرس ايميل شما