تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۷
رضا پهلوی، فرزند شاه مخلوع ایران، در مصاحبه‌ای با شبکه خبری راشاتودی با محور انتخابات ریاست‌جمهوری، مردم را هدف توهین قرار داد و مشارکت گسترده در انتخابات‌ را ناشی از دریافت رشوه دانست.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از فارس، فرزند شاه مخلوع در مصاحبه‌ای با یک رسانه خارجی به ملت ایران توهین کرد. رضا پهلوی، فرزند شاه مخلوع ایران، در مصاحبه‌ای با شبکه خبری راشاتودی با محور انتخابات ریاست‌جمهوری، مردم را هدف توهین قرار داد و مشارکت گسترده در انتخابات‌ را ناشی از دریافت رشوه دانست.

مجری تلویزیون راشاتودی، از «رضا پهلوی» درباره انتخابات ایران پرسید و گفت با اینکه ایران، دارای انتخاباتی است که در آن به شهروندان حق رای می‌‌دهد، چرا وی از ایران به سازمان‌های بین‌المللی در این موارد شکایت می‌‌کند؟ مجری برنامه از رضا پهلوی درباره اینکه چرا ادعا می‌‌کند انتخابات ایران آزاد نیست، پرسید: «شما گفتید که ایران کشوری کاملا دچار انحراف (نسبت به دیگر کشورها) است.

وقتی من به اطراف دنیا نگاه می‌‌کنم، هیچ کشور غربی نمی‌بینم که انتخاباتی کاملا شفاف و آزاد داشته باشد. بنابراین شما چرا ایران را در معرض استانداردهایی چنان سختگیرانه قرار می‌‌دهید که هیچ کشور دیگری از آنها تبعیت نمی‌کند؟» رضا پهلوی در پاسخ به این پرسش گفت که کاری به کشورهای دیگر و شهروندان آنها ندارد و از طرف آنها صحبت نمی‌کند.

مجری برنامه پرسید: «اما بسیاری از دیگر ایرانیان هستند که دائما پای صندوق‌های رای می‌‌روند و بگذارید این را بگویم که میزان مشارکت ایرانی‌ها از بسیاری از کشورهای غربی بالاتر است، مثلا مشارکت مردم در انتخابات قبلی، ۸۵ درصد بود در حالی که در انتخابات ۲۰۱۲ آمریکا میزان مشارکت مردم، ۵۷ درصد بود.

بنابراین به نظر می‌‌رسد بسیاری از ایرانی‌ها با شما موافق نیستند که انتخابات، نامربوط است، چون آنها فورا به پای صندوق‌های رای می‌‌روند.»رضا پهلوی: «اینکه مشارکت وجود دارد، هرگز به رژیم مشروعیت نمی‌بخشد یا این را ثابت نمی‌کند که آنها به فرآیند انتخابات اعتقاد دارند؛ میزان مشارکت ثابت نمی‌کند آنها با این فرآیند موافق هستند.

بعضی از شرکت‌کننده‌ها مجبور می‌‌شوند یا به آنها رشوه داده می‌‌شود تا رای دهند. به عنوان مثال، اگر شما دانشجو باشید و مهر رای نداشته باشید، به شما اجازه ادامه تحصیل داده نمی‌شود یا اگر شما کارمند دولت باشید و در این انتخابات شرکت نکنید، ممکن است شغلتان را از دست بدهید.» یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران صبح دیروز در حالی آغاز شد که مشارکت گسترده مردم در این انتخابات هم تعجب رسانه‌های بین‌المللی را به همراه داشته است. http://hadidnews.com/vdcj8ae8.uqevozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما