تاریخ انتشار :شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۲۵
پیش از این نیز استفان هاشمی تلاش کرده بود تا با سوء استفاده از مرگ مادر خود از ایران اخادی کند.
ناکامی پسر زهرا کاظمی برای اخاذی ۱۷ میلیون دلاری از ایران

دادگاه استیناف «کبک» کانادا شکایت استفان هاشمی، پسر زهرا کاظمی برای دریافت ۱۷ میلیون دلار غرامت از ایران به دلیل مرگ مادرش در تهران را رد کرد.
 به گزارش حدیدنیوز به نقل از فایننشال پست، دادگاه استیناف «کبک» کانادا شکایت استفان هاشمی، پسر زهرا کاظمی برای دریافت ۱۷ میلیون دلاری غرامت از ایران را رد کرد.
بر اساس این گزارش، زهرا کاظمی ایرانی مقیم کانادا در سال ۲۰۰۳ در تهران به علت عکاسی از خانواده‌های زندانی‌های زندان اوین در خارج از این زندان دستگیر شد و در زندان درگذشت.
ایالت محل زندگی وی و پسرش علیه ایران شکایت کردند. در ابتدا، دادگاه عالی کبک حکم داد که ایالت نمی‌تواند و پسرش می‌تواند علیه ایران شکایت کند اما دادگاه استیناف به این نتیجه رسید که قانون مصونیت سیاسی دولتی کانادا از ایران در برابر شکایت علیه این کشور چه از جانب ایالت و چه از جانب پسر زهرا کاظمی حفاظت می کند.
اخیرا دادگاه استیناف آنتاریو در نظر دارد تا یک دادنامه علیه ایران به ارزش ۳۵۰ میلیون دلار که توسط یک دادگاه آمریکایی ضمانت شده است، اجرا کند. این دادگاه نیز در ابتدا حکمی همانند حکم دادگاه استیناف کبک صادر کرده بود.
بری گلاسپل یک حقوق‌دان در بردن لادنر گرواس معتقد است که دادگاه استیناف آنتاریو از دادگاه عالی حمایت خواهد کرد.
پیش از این نیز استفان هاشمی تلاش کرده بود تا با سوء استفاده از مرگ مادر خود از ایران اخادی کند و در دادخواست خود خواستار دریافت ۱۷ میلیون دلار کانادا از ایران شده بود. در آن زمان نیز دادگاه عالی ایالت کبک کانادا ادعای وی علیه ایران را بی اساس خوانده و این شکایت را رد کرده بود.
قاضی کانادایی در بخشی از رای خود آورده بود: در زمان وقوع حادثه آقای استفان هاشمی در کانادا زندگی می‌کرده و جزو اهالی این کشور محسوب می‌شده است و هیچ‌گونه مشکلی برای او که در کانادا زندگی می کرده، ایجاد نکرده و مرگ زهرا کاظمی در این مورد به او ارتباطی پیدا نمی‌کند.
این دادخواست از سال ۲۰۰۶ تاکنون علیه ایران در سیستم قضایی کانادا توسط استفان هاشمی و وکلایی که بصورت "کانتین جنسی" یا دریافت پول پس از موفقیت فعالیت می‌کنند، به دادگاه ارسال شده است.

http://hadidnews.com/vdcj.aetfuqevasfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما