تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۲۰
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه به عنوان موافق طرح بازگشت اختیارات هیات امنای صندوق توسعه ملی اظهار داشت: یکی از تخلفات بزرگ دولت واگذاری اختیارات هیات امنا به هیات عامل است و رئیس جمهور باید برای بخش سرمایه گذاری بیش از این وقت بگذارد.

به گزارش حدید نیوز  به نقل از مهر، غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه در جلسه علنی امروز به عنوان موافق طرح اصلاح ماده ۸۴ قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران در دفاع از این طرح اظهار داشت: اختیارات هیات عامل صندوق توسعه ملی باید به هیات امنا بازگردد. یکی از تخلفات بزرگ دولت واگذاری اختیارات هیات امنا به هیات عامل است.

وی همچنین افزود: قبلاً حساب‌های صندوق توسعه ملی نزد بانک مرکزی بود که کمیسیون با نظر دولت آ‌ن را اصلاح کرد اما امروز که بانک مرکزی تحریم است می‌تواند مبالغش را به حساب‌های مورد نظر خود در بانک‌های مختلف و از آنجا به صندوق توسعه ملی واریز کند.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات همچنین اظهار داشت: براساس این طرح جلسات هیات امنای صندوق باید هر سه ماه یکبار برگزار شود و رئیس جمهور نیز باید به خاطر سرمایه گذاری وقت بیشتری بگذارد.

وی همچنین اظهار داشت: اگر قرار باشد دستگاه‌های مصرف کننده ارز نیز به عضویت هیات امنای صندوق توسعه ملی درآیند میزان برداشت از صندوق توسعه ملی بیشتر می‌شود.

در ادامه بررسی طرح مذکور مهرداد لاهوتی به عنوان تنها مخالف این طرح بیانات خود را اظهار داشت و همچنین ن دولت نیز با تصویب کلیت این طرح مخالف بود. 


http://hadidnews.com/vdcj.8ehfuqetxsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما