تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۷
بیش از نیمی از رأی‌دهندگان آمریکایی می‌گویند اسنودن یک «افشاگر» است که پرده از اقدامات غیرقانونی دولت «باراک اوباما» برداشته است.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از فارس، شبکه راشاتودی خبر داد: پنجاه و پنج درصد از جمعیت رأی‌دهندگان آمریکایی «ادوارد اسنودن» را یک افشاگر می‌دانند و تنها ۳۴درصد از آن‌ها می‌گویند او یک «خائن» است. این در حالی است که دولت آمریکا اسنودن را «خائن» می‌خواند.

نظرسنجی که دانشگاه «کوینیپیاک» انجام داده، نشان می‌دهد اکثر آمریکایی‌ها اسنودن را فردی می‌دانند که از روش‌های غیرقانونی جاسوسی دولت آمریکا پرده برداشته است، نه خیانتکاری که به وظایف خود عمل نکرده.

«پتر برون» دستیار مدیر دانشگاه «کوینیپیاک» می‌گوید: این نظر که اسنودن یک خیانتکار نیست، بر خلاف نظر تقریبا تمام تشکیلات سیاسی آمریکا است.

در حالی که بسیاری از مردم آمریکا اسنودن را یک «قهرمان» می‌خوانند، نمایندگان هر دو حزب آمریکا در بیانیه‌‌هایی که صادر کرده‌اند، وی را یک «خیانتکار» خوانده و برخورد با وی را خواستار شده‌اند.

اسنودن کارمند سابق یکی از شرکت‌های وابسته به آژانس‌ امنیت ملی آمریکا است. او که اکنون متواری است، دست به افشای گسترده برنامه‌های جاسوسی آمریکا و بریتانیا زده است. اقدامات وی موجب بروز اختلاف میان اروپا و آمریکا شده و حتی معاهده بازرگانی آن‌ها نیز تحت تأثیر این رسوایی قرار گرفته.

این افشاگر آمریکایی در حال حاضر در فرودگاه مسکو به سر می‌برد و با وجود درخواست‌های مکرر دولت‌ آمریکا برای استرداد او، روسیه تاکنون از این امر سر باز زده است. ونزوئلا، نیکاراگوئه و بولیوی سه کشور آمریکای لاتین هستند که به اسنودن پیشنهاد اعطای پناهندگی داده‌اند. http://hadidnews.com/vdcizzar.t1apr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما