تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۶
اشپیگل فاش کرد که عربستان قصد دارد ده‌ها سامانه موشکی ضد هوایی در اختیار مخالفان سوریه قرار دهد و این علاوه بر کمک‌های نظامی آمریکا و غرب خواهد بود.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از ایسنا، مجله آلمانی اشپیگل نوشت: دولت عربستان در حال بررسی طرحی برای ارسال موشک‌های ضد هواپیما به مخالفان سوریه است.

این مجله در جدیدترین شماره خود فاش کرد: بر اساس اطلاعاتی که از گزارش محرمانه سازمان اطلاعات آلمان به دست آمده، دولت عربستان در صدد است ده‌ها سامانه دفاع هوایی از نوع "Mistral MANPADS" که ساخت کشورهای اروپایی است، به مخالفان سوریه بدهد.

بر اساس گزارش اشپیگل، این سامانه موشکی زمین به هوا که از نوع دوش پرتاب است قادر است هواپیماهایی که از دید رادار مخفی می‌شوند و در ارتفاعات کم پرواز می‌کنند از جمله بالگردها را هدف قرار دهد.

این سامانه موشکی نوع پیشرفته تر همان نوع موشک‌هایی است که در دهه ۸۰ به گروه‌های تندرو در افغانستان داده می‌شد تا در نبرد با نیروهای شوروی از آن استفاده کنند.


خبرگزاری رویترز نیز به نقل از مسئولان آمریکایی و اروپایی که نامی از آنها برده نشده اعلام کرد: دولت آمریکا سلاح‌ها و مهمات ارسالی به کشورهایی چون عربستان و قطر را افزایش می‌دهد تا از آن طریق در اختیار مخالفان سوریه قرار گیرد. علاوه بر این آمریکا سلاح‌هایی همچون خمپاره و سلاح‌های پرتابی دیگر به مخالفان سوریه خواهد داد تا در درگیری‌ها در مناطق مختلف سوریه به کار گرفته شوند.

این درحالی است که مقامات آمریکایی و اروپایی بارها اعلام کرده‌اند که طرحی برای ارسال موشک‌های ضد هوایی از نوع دوش پرتاب برای مخالفان سوریه در دست ندارند.

این خبر مجله اشپیگل پس از آن منتشر شد که مقامات کاخ سفید اخیرا اعلام کردند: باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا تصمیم گرفته حمایت‌های نظامی‌ به مخالفان سوریه را آغاز کند.

دولت عربستان نیز تاکنون بارها در مناسبت‌های مختلف به بهانه دفاع از مردم سوریه خواهان کمک تسلیحاتی به مخالفان سوریه شده است. http://hadidnews.com/vdcizvar.t1azy2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما