تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۵۵
تکلیف قهرمان نیم فصل فردا مشخص می شود

مروري بر رقابت هاي هفته هفدهم ليگ برتر فوتبال

هفته هفدهم ليگ برتر روز دوشنبه با برگزاري ۹ مسابقه برگزار مي‌شود و ليگ دوازدهم با تمام فراز و فرودهايش به نيمه مي‌رسد.
مروري بر رقابت هاي هفته هفدهم ليگ برتر فوتبال

هفته هفدهم ليگ برتر روز دوشنبه با برگزاري ۹ مسابقه برگزار مي‌شود و ليگ دوازدهم با تمام فراز و فرودهايش به نيمه مي‌رسد. در نيم فصل اول تعطيلات زياد باعث اعتراض همه مربيان ليگ شد. با اين حال نزديکي تيم‌ها به يکديگر در جدول هيجان را حداقل براي بازيکنان و مربيان به اوج رسانده است و تعيين قهرماني نيم فصل هم به روز آخر کشيده شده است. به گزارش فارس، نگاهي به ۹ ديدار روز دوشنبه مي‌اندازيم:


مس کرمان - صباي قم؛ شام آخر مرفاوي؟

پس از شکست هفته قبل صبا مقابل راه آهن مديرعامل اين باشگاه استعفا کرد و شايد اگر صبا در کرمان هم نتيجه را واگذار کند جايگاه صمد مرفاوي در تيم صبا به خطر بيفتد. شاگردان مرفاوي در کوير بايد مس کرماني را شکست بدهند که در هفته‌هاي اخير خوب نتيجه گرفته و توانسته بالاخره به رتبه تک رقمي نهم برسد. قاسمپور دوست دارد که در خانه پيروز شود و شايد او زمينه تغيير سرمربي صبا را فراهم کند.


سايپا - گهر دورود؛ اولين برد يا چهارمين شکست مايلي‌کهن؟

نارنجي پوشان هفته گذشته برابر نفت تهران متوقف شدند و ديدار با گهر هم براي‌شان يک بازي ويژه است زيرا در صورت پيروزي مي‌توانند حتي به رسيدن به رده سوم جدول اميدوار باشند. حريف آنها تيم هجدهم جدول است که با حضور محمد مايلي‌کهن هم از جايش تکان نخورده است. مايلي‌کهن سه شکست متوالي با گهر در ليگ برتر داشته و پيش بيني چهارمين باخت هم براي تيم او خيلي سخت نيست مگر اينکه شناخت مايلي‌کهن از تيم سابقش سايپا باعث شود حاجي مايلي‌ در آخرين ديدار دور رفت اولين بردش را به دست بياورد و شگفتي ساز شود.


آلومينيوم - سپاهان؛ جشن قهرماني در کنار خليج‌فارس؟

سپاهان اگر مي‌خواهد قهرمان نيم فصل شود بايد آلومينيوم را در خانه‌اش شکست بدهد و اميدوار باشد که داماش استقلال را متوقف کند. بنابراين زردپوشان اصفهاني سراسر حمله خواهند بود ولي حريف آنها تيمي است که استاد مساوي گرفتن است. اکبر ميثاقيان اگر سپاهان را با ستارگانش متوقف کند در آن صورت استقلال هم با يک مساوي در رشت قهرمان نيم فصل خواهد شد ولي سپاهان مي‌خواهد در کنار خليج فارس پيروز شود و اميدوار باشد استقلال در کنار درياي خزر پيروز نشود تا قهرماني‌شان را در نيم فصل جشن بگيرند.


ذوب آهن اصفهان - ملوان؛ جنگ براي سومي و خودرو!

فرهاد کاظمي هنوز نتوانسته ذوب آهن را از انتهاي جدول نجات دهد و وعده داده که در نيم فصل دوم تيمش را متحول مي‌کند بنابراين آخرين ديدار نيم فصل را بايد پيروز شود تا تيمش شرايط روحي بهتري پيدا کند. ملوان نيز هفته گذشته بازي زيبايي برابر پرسپوليس به نمايش گذاشت اما نتوانست به پيروزي برسد ولي بازيکنان ملوان براي اينکه خودروهاي وعده داده شده هدايتي براي کسب عنوان سومي را از دست ندهند با تمامي توان و انگيزه وارد ميدان مي‌شوند و اميدوارند فولاد امتياز از دست بدهد.


پيکان - نفت آبادان؛ تقابل ضعيف‌ترين مدافعان ليگ

پيکان و نفت آبادان ضعيف‌ترين خطوط دفاع ليگ را در اختيار دارند پيکان ۳۲ گل خورده و نفت ۲۸ گل دريافت کرده است. بنابراين احتمال اينکه اين بازي با نتيجه بدون گل به پايان برسد کم است. هر دو تيم هفته گذشته برابر حريفانشان به مساوي رسيده‌اند و مي‌خواهند در آخرين ديدار دور رفت پيروز شوند. تقابل عبدالله ويسي دوستدار کارلوس کي‌روش با کاسيميرو يک مربي پرتغالي شاغل ديگر در ايران قابل توجه است بايد ديد ويسي مي‌تواند هموطن کي‌روش را شکست بدهد يا برابر اين مربي پرتغالي بازنده خواهد شد.


راه آهن - فجرسپاسي؛ نبرد شهريار و امير کبير

فجر سپاسي تيم دوست داشتني ليگ که در ابتداي فصل نتايج خوبي گرفت در ادامه براي حل مشکلات مالي ستارگانش را به استقلال و پرسپوليس فروخت و اکنون ديگر آن تيم خطرناک اول فصل نيست. تيمي که رضا حقيقي هافبک مرکزي‌اش را به پرسپوليس داد و عباس محمدرضايي مهاجم تيمش را به استقلال فروخت شرايط سختي برابر راه آهن دارد. راه آهني که در خانه‌اش کمتر به تيمي امتياز مي‌دهد. علي دايي اسطوره فوتبال ايران بايد مقابل محمود ياوري باتجربه‌ترين مربي فوتبال ايران قرار بگيرد. به ياوري عنوان اميرکبير فوتبال ايران را داده‌اند و او بايد مقابل دايي که ملقب به شهريار است نبرد کند.


فولاد - نفت تهران؛ فرکي مقابل تيم سابقش

فولاد با حسين فرکي مربي با اخلاق و فني به آنچه استحقاقش را داشت رسيد و هفته گذشته استقلال را در ورزشگاه آزادي شکست داد و به رده سوم جدول صعود کرد. فولاد اين هفته مي‌خواهد در خانه‌‌اش نفت را شکست بدهد. نفتي که فرکي خوب آن را مي‌شناسد و دو فصل هدايتش را برعهده داشته است. نفت تهران براي اينکه از رده دهم پايين‌تر نرود بايد در اهواز امتياز بگيرد و فولاد هم نمي‌خواهد رده سومي ليگ را به اين راحتي از دست بدهد. بنابراين شايد فني ترين و کم حاشيه‌ترين بازي ليگ را در اهواز شاهد باشيم.


داماش گيلان - استقلال؛ پرسپوليسي‌ها قهرماني را از آبي‌ها مي‌گيرند؟

داماش هفته گذشته با سه گل از سپاهان شکست خورد تا اين تيم به قهرماني در نيم فصل اميدوار شود. اگر داماش بتواند از استقلال امتياز بگيرد ممکن است استقلال را از رسيدن به قهرماني نيم فصل باز دارد. حميد درخشان سرمربي و امير عابديني مديرعامل داماش پرسپوليسي‌ هستند و دوست دارند که اين اتفاق رخ بدهد و تيم صدرنشين را رشت زمين‌گير کنند. به ويژه اينکه استقلال باز هم چند بازيکن مصدوم دارد. حنيف‌ عمران‌زاده، هاشم‌بيک‌زاده، مجتبي جباري بعيد است که به بازي با داماش برسند و لشگر آبي‌پوشان نصفه و نيمه به ديار سردار جنگل مي‌رود. ديداري که هنوز محل برگزاري آن مشخص نيست و معلوم نيست داماش روي چمن مصنوعي ورزشگاه عضدي از استقلال پذيرايي مي‌کند يا در ورزشگاه سردار جنگل و روي چمن طبيعي؟ بايد ديد آبي پوشان در ديار سردار جنگل قهرمان مي‌شوند يا زردپوشان در جنوب کشور و در خطه رئيس علي دلواري؟


پرسپوليس - تراکتورسازي؛ نبرد پرتغالي قرمزها در پايتخت

نبرد مربيان پرتغالي ليگ مي‌تواند تماشايي باشد. ژوزه و اوليويرا هرچه در چنته مربيگري دارند بايد رو کنند زيرا اين بازي براي هر دو تيم حساس است. سرخپوشان تهراني براي رسيدن به رتبه نهمي مي‌جنگند و اميدوارند مس در خانه پيروز نشود تا آنها در نيم فصل ليگ حداقل به رده تک رقمي در ليگ برسند و تراکتورسازي هم مي‌خواهد دوباره به جمع تيم‌هاي بالانشين برسد. ورزشگاه پرسپوليس روز دوشنبه کاملا قرمز است اما بخشي از قرمزها هوادار تراکتورسازي هستند و براي اولين بار در ليگ دوازدهم تعداد تماشاگران پرسپوليس ممکن است در ورزشگاه آزادي کمتر از تماشاگران تيم ميهمان باشد.


***برنامه هفته هفدهم ليگ برتر به شرح زير است؛


*دوشنبه ۱۳ آذر ساعت ۱۵


مس - صباي‌قم


سايپا - گهردرود


آلومينيوم - سپاهان


*دوشنبه ۱۳ آذر ساعت ۱۵:۱۵


ذوب‌آهن - ملوان


پيکان - نفت‌آبادان


راه‌آهن - فجرسپاسي


فولاد - نفت‌تهران


داماش‌گيلان - استقلال


*دوشنبه ۱۳ آذر ساعت ۱۷:۳۰


پرسپوليس - تراکتورسازي

http://hadidnews.com/vdcizraz.t1az52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما