تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۱۱
خنثی شدن سه عملیات تروریستی در محله های شلوغ دمشق، موفقیت بزرگ نیروهای ارتش در داریا و تسلیم دسته جمعی صدها تروریست و تکذیب وخامت حال وزیر کشور از جمله خبرهای مربوط به سوریه است.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از مهر، شبکه بی بی سی عربی از وقوع انفجار در دمشق، درگیریها در داریا و استقرار موشکهای پاتریوت ناتو در مرز ترکیه و سوریه خبر داد.

از سوی دیگر بر اساس گزارش منابع سوری، بر اثر وقوع انفجار در محله رکن الدین دمشق، دست کم چهار نفر زخمی شدند.

تعداد زیادی از تروریستهای تکفیری در عملیات نیروهای ارتش در داریا، المعضیمه و شبعا در حومه دمشق کشته شدند.

از سوی دیگر، یک منبع اطلاع رسانی سوریه اعلام کرد حال محمد الشعار وزیر کشور سوریه خوب است و شایعاتی که درباره وی مطرح می شود، صحت ندارد.

همچنین واحدهایی از ارتش سوریه، شماری از تروریستها را در ادلب به هلاکت رساندند و مراکز تجمع و تجهیزات نظامی آنها را منهدم کردند.




ضربه مهلک به محور ضد سوری/ تسلیم دسته جمعی صدها تروریست به ارتش

شبکه الاخباریه سوریه گزارش داد آنچه طی روزهای اخیر به ویژه پنجشنبه و جمعه در داریا رخ داد، برای شبکه های حامی خونریزی و ناامنی در سوریه و حامیان تروریستها غیرقابل پیش بینی بود، به طوری که شمار زیادی از افراد مسلح که از بیش از ۴۰ روز پیش در ساختمان اداره دارایی موضع گرفته بودند، خود را تسلیم نیروهای ارتش کردند که میان آنها حدود ۸۰۰ مزدور از ملیتهای مختلف به چشم می خورند.

ارتش سوریه می توانست همه این تروریستها را به هلاکت برساند، اما به دلایل امنیتی و اطلاعات حساس و دلایل دیگر ترجیح داد آنها را زنده دستگیر کند، با توجه به اینکه دستوراتی از قطر و ترکیه به افراد مسلح رسیده بود که خود را تسلیم نکنند.

اما آنچه ارتش سوریه می خواست، رخ داد و تروریستها خود را تسلیم کردند، منطقه داریا به مثابه باباعمرو حمص برای تروریستها به شمار می رود.

همچنین نیروهای ارتش توانستند سه دختر را که قصد داشتند سه خودرو بمبگذاری شده را در محله های شلوغ دمشق منفجر کنند، دستگیر کردند و یک خودرو دیگر در منطقه کفرسوسه کشف و بمبهای کارگذاشته در آن خنثی شد.

به نوشته رسانه های سوری، این دلیل دیگری بر جنون تروریستها پس از عملیات موفق ارتش سوریه در دستگیری شمار زیادی از آنهاست که اطلاعات و اسناد مهمی را به همراه دارند که بعدا فاش خواهد شد. http://hadidnews.com/vdciyyaz.t1apz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما