تاریخ انتشار :چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۲
از شبی ۱۰۰ هزار تا ۲.۵ میلیون تومان

نرخ اقامت نوروزی در هتلها

بررسی نرخ اتاق هتلهای ایران در ایام نوروز نشان می دهد قیمت اتاق هتلی با داشتن حداقل امکانات اقامتی ۱۰۰ هزار تومان و در مقابل آن اتاق هتلی با تمام امکانات دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است آن هم برای یک شب اقامت.
نرخ اقامت نوروزی در هتلها
به گزارش حدیدنیوز، طولانی ترین روزهای تعطیلات در مدت یک سال، ایام نوروز است که امسال نیز از روز ۲۷ اسفند ماه آغاز می شود و تا روز ۱۵ فروردین ماه سال ۹۳ به پایان می رسد یعنی حدود ۱۷ روز. بیشتر جمعیت ایران در این مدت اقدام به سفر می کنند با هدف دیدار اقوام و یا سفرهای تفریحی و زیارتی. در همین روزها افرادی که خانه ای در شهر دیگر ندارند و یا نمی خواهند به خانه اقوام بروند، معمولا مراکز اقامتی مانند هتل را که از شرایط بهتری در مقایسه با مهمانپذیر ها دارند برای اقامت در طول ایام سفرشان انتخاب می کنند.

اما انتخاب آنها برای اقامت در اتاق هایی با حداقل دو تخت در هتلهایی با درجه ها و ستاره های مختلف بستگی به میزان درآمدشان و مبلغی که می خواهند در سفر هزینه کنند دارد.

در این میان بررسی نرخ چند هتل با درجه های مختلف نشان می دهد که نرخ اتاق هتل در با درجه متوسط و دو ستاره که جزو هتلهای با درجه پایین به شماره می آید از شبی ۱۰۰ هزار تومان آغاز می شود و هر چه تعداد ستاره های هتلها بیشتر باشد، این مقدار هزینه نیز افزایش پیدا می کند به نحوی که در برخی از شهرها، قیمت اتاق هتل با خدمات کامل آن به دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نیز می رسد.

یک شب اقامت در هتل ستاره سنتی ۷۰۰ هزار تومان

به عنوان مثال نرخ اتاق هتل در شهر کاشان که یکی از شهرهای نزدیک به تهران و پر مسافراست و به دلیل داشتن جاذبه های تاریخی زیاد، جزو یکی از پر گردشگرترین شهرهاست بین ۹۰ تا ۵۰۰ هزار تومان متفاوت است.

اما نرخ اتاق هتل در اصفهان نیز که یکی از شلوغ ترین شهرهای مقصد برای سفرهای نوروزی است تا ۷۰۰ هزار تومان متغیر است. این نرخ ها بستگی به انتخاب مسافر برای اقامت در اتاق های ویژه بهترین هتلهای این شهر یعنی هتلهای ۵ ستاره و سنتی دارد.

اقامت در بهترین هتلهای جزیره کیش نیز با همه امکانات از جمله صبحانه، ناهار و شام و سوئیتی که رو به خلیج فارس باز می شود، شبی یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نرخ دارد. در این جزیره تفریحی نیز اقامت در هتل برای هر شب ۱۵۰ هزار تومان حداقل قیمتی است که گردشگران باید بپردازند البته اگر با تورهای گردشگری به این جزیره نروند.

برخی دیگر از هتلهای جزیره نیز که تنها خدماتشان باز شدن اتاق رو به دریاست، یک میلیون و ۳۷۰ هزار تومان نرخ دارند با این حال بخش رزرواسیون این هتلها در زمان اعلام نرخ عنوان می کنند که برای چه ایامی در نظر دارید اتاق رزرو کنید چرا که نرخ اتاق در ایام عید نوروز نیز متفاوت است.

به عنوان مثال بخش رزرو هتلهای مشهد هم اعلام می کنند که نرخ هتلشان از ۲۸ اسفند ماه تا ۶ فروردین سال ۹۳ افزایش و از هفتم به بعد دوباره مانند قبل از شروع ایام تعطیلات نرخ ها کاهش می یابد.

در این شهر مذهبی هم نرخ هتل از ۱۰۰ هزار تومان برای هتلی با دو ستاره بدون صبحانه شروع می شود تا به مجلل ترین هتل مشهد که شبی دو میلیون و ۴۹۰ هزار تومان است می رسد البته در زمان رزرو اعلام می کنند که به این نرخ ۸ درصد مالیات نیز افزوده خواهد شد.

گران ترین هتلهای مشهد تنها خدماتی که ارائه می کنند داشتن دو تخت در یک سوئیت دوبلکس با تمامی امکانات از جمله سونا داخل حمام، ترانسفر و ناهار شام و صبحانه است. که در صورت اقامت بیش از سه شب ۱۵ درصد و اقامت بیش از ۴ شب ۲۰ درصد تخفیف به مسافران داده می شود.

تخفیف ۴۰ درصدی در شهرهای کم گردشگر

هتلهای شیراز نیز از دو ستاره تا پنج ستاره نیز فعلا اعلام کرده اند بعد از عید ۲۰ درصد افزایش نرخ خواهند داشت بنابراین اکنون برای یک شب اقامت در یک هتل آپارتمان چهارنفره ۵۲۰ هزار تومان قیمت گذاشته اند البته با تمام امکانات. برخی از هتلها مانند هتلهای ۴ ستاره استان فارس اینترنت رایگان را یکی از خدمات اتاق می دانند البته برخی دیگر اینترنت رایگان را تنها در لابی هتل ارائه می کنند نه داخل اتاق.

با این وجود نرخ اتاق هتل بستگی به تعداد ستاره ها، درجه هتل و خدمات ویژه ای که ارائه می کنند دارد. به عنوان مثال اگر نرخ هتلی نسبت به روزهای غیر از ایام عید بالا برود و به ازای آن خدماتش نیز بیشتر شود قابل قبول است. از سوی دیگر شهرهای پر گردشگر معمولا نرخ اتاق هتلهایشان از نرخ اتاق در شهرهای کم گردشگر بیشتر است. در شهری مانند تهران نیز که در ایام نوروز مسافر کمتری دارد هتلها قیمت اتاقهای خود را تا ۴۰ درصد کاهش می دهند.

اما افزایش قیمت اتاق هتلها درحالی است که معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی از همه هتلها خواسته تا در ایام نوروز قیمتها را افزایش ندهند.
http://hadidnews.com/vdciyyar.t1avw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما