تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۹
در ادامه رقابت‌های درون‌حزبی انتخابات آمریکا با وجود پیروزی‌های شب گذشته ساندرز و کروز، کلینتون و ترامپ توانستند همچنان موقعیت پیشتاز خود را به‌منظور انتخاب به‌عنوان نامزد نهایی احزاب جمهوری‌خواه و دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری این کشور حفظ کنند.
کلینتون و ترامپ همچنان پیشتاز رقابت‌های درون‌حزبی ریاست‌جمهوری آمریکا

به گزارش حدید نیوز به نقل از بی‌بی‌سی، رقابت‌های درون‌حزبی دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان آمریکا برای معرفی دو نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری که پاییز آینده برگزار می‌شود، شب گذشته در چند ایالت دیگر ادامه یافت.

روز گذشته دو نامزد دموکرات‌ها، برنی سندرز و هیلاری کلینتون در سه ایالت کانزاس، نبراسکا و لوئیزیانا با هم رقابت کردند و این در حالی است که هیلاری کلینتون از پیروزی در رأی‌گیری‌های سه‌شنبه گذشته که همزمان در 11 ایالت برگزار شد، اعتماد به نفس بیشتری گرفته است. او روز سه‌شنبه گذشته توانست در هفت ایالت پیروز شود. نتایج شب گذشته نشان داد که که کلینتون هم هرچند در کانزاس و نبراسکا به برنی سندرز باخت، اما توانست در ایالت لوئیزیانا پیروز میدان شود.

دونالد ترامپ، جمهوری‌خواه نیز در رقابت‌های شب گذشته علی‌رغم شکست در ایالت‌های کانزاس و مِین دربرابر تد کروز، در ایالت‌های لوئیزیانا و کنتاکی پیروز شد.

با وجود این نتایج، دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون توانستند موقعیت پیشتاز خود را در رقابت‌های درون‌حزبی به‌منظور انتخاب به‌عنوان نامزد نهایی احزاب جمهوری‌خواه و دموکرات حفظ کنند.

نتایج شب گذشته همچنین نشان می‌دهد که تد کروز هم‌اکنون تنها نامزد جمهوری‌خواه باقی‌مانده‌ای است که می‌تواند ترامپ را متوقف کند.

در سوی دیگر میدان و بین دموکرات‌ها نیز پیروزی کلینتون در ایالت لوئیزیانا نشان می‌دهد که ساندرز نتوانسته است حمایت آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار را پشت سر خود گرد آورد.

اما میان جمهوری‌خواهان، تد کروز و مارکو روبیو کنار لشکر منتقدان دونالد ترامپ که برای به زیر کشیدن او چند روزی است سخت با هم متحد شده‌اند، همگی لحظه شماری می‌کردند تا بلکه شب گذشته نشانه‌هایی از افول ترامپ را در نتایج انتخابات چهار ایالت کانزاس، کنتاکی، مِین و لوئیزیانا ببینند، اتفاقی که دست‌کم در دو ایالت کانزاس و مِین روی داد.

آقای کروز در ایالت کانزاس توانست 48 درصد آرا را به خود اختصاص دهد و در برابر 23 درصد رأی آقای ترامپ، یک پیروزی مستحکم را تجربه کند. بدین ترتیب چهره‌های برجسته جمهوری‌خواهان چون جان مک‌کین، میت رامنی و پل رایان که در چند روز گذشته انتقادهای فراوانی را متوجه دونالد ترامپ کرده بودند، شاید بتوانند پیروزی‌های شب گذشته تد کروز را تا حدودی به حساب خود واریز کنند. با وجود این، دونالد ترامپ، میلیاردر جنجالی اهل نیویورک روز شنبه در دو ایالت لوئیزیانا و کنتاکی پیروز شد تا همچنان با فاصله زیاد جلودار رقابت‌های جمهوری‌خواهان باشد.

تد کروز و مارکو روبیو، شب گذشته برای امیدواری یک دلیل تازه هم داشتند و آن کناره‌گیری بن کارسن، پزشک بازنشسته از کارزارهای انتخاباتی جمهوری‌خواهان بود که احتمالاً بخشی از آرای حامیان اندکش به‌سوی آقایان روبیو و کروز خواهد رفت و شاید هم دونالد ترامپ. آقای کارسن روز گذشته (جمعه) از ادامه این رقابت‌ها انصراف داد اما اعلام نکرد در انتخابات آتی از کدام نامزد هم‌حزبی‌اش حمایت می‌کند.

http://hadidnews.com/vdciwyap.t1apz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما