تاریخ انتشار :سه شنبه ۵ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۲
سوریه اعلام کرده است که در صورت حمله نظامی به این کشور، سرزمین‌های اشغالی را مورد حمله موشکی قرار خواهد داد. این اقدام جنگ خونینی را در منطقه به وجود خواهد آورد و تبعات آن گسترده خواهد شد.
حمله به سوریه خواب خوش را از چشمان یانکی‌ها می‌گیرد
به گزارش حدیدنیوز، بیش از دو سال مقاومت سوریه برابر هجمه گسترده ای که با تدارک آمریکا و غرب همراه بوده است، اکنون گمان می‌رود که آستانه تحمل جنگ‌طلبان آمریکایی به سر آمده و یانکی ها قصد حمله نظامی به خاک سوریه را دارند.

فضای رسانه‌ای غرب اکنون در راستای اقناع افکار عمومی جهان استوار است. فضایی که پیش از حمله آمریکا به عراق حاکم بود، اکنون هم در حال شکل‌گیری است. رسانه‌های غربی در جریان حمله به عراق به خوبی توانستند فضای تبلیغاتی و رسانه‌ای منفی را علیه عراق حاکم کنند و آنگاه با تجمع و آرایش نیروهای نظامی خود، عملیات نظامی را علیه صدام انجام دهند.

پس از آن حمله نظامی و سرنگونی صدام، اکنون بیش از ۱۰ سال از آن اقدام گذشته، اما این کشور جنگ‌زده روی آرامش و امنیت را به خود ندیده است.

سناریوی تکراری عراق برای سوریه، برای سرنگونی بشار اسد از چند جنبه قابل تأمل است.

آمریکا اکنون با مخالفت های روسیه در این زمینه روبه روست و هنوز نتوانسته مسکو را در این زمینه با خود همراه سازد. این عدم همراهی روسیه با آمریکا در ماجرای سوریه، واشنگتن را در تردید قرار داده است که در صورت اقدام نظامی علیه دمشق، پوتین چه واکنشی از خود نشان خواهد داد. برخی اعتقاد دارند که مسکو قابل اعتماد نیست و در صورت دریافت یک پیشنهاد چرب و شیرین از مواضع خود در قبال سوریه کوتاه خواهد آمد. اما روسیه چه پیشنهاد چربی را می‌تواند در قبال سوریه بپذیرد؟ جایگزینی برای سوریه وجود دارد؟

سوریه اعلام کرده است که در صورت حمله نظامی به این کشور، سرزمین‌های اشغالی را مورد حمله موشکی قرار خواهد داد. این اقدام جنگ خونینی را در منطقه به وجود خواهد آورد و تبعات آن گسترده خواهد شد. بیم آمریکا از همین واکنش سوریه بسیار است. حتی اگر پنتاگون اقدام به حملات موشکی و هوایی کند، باز هم سوریه با در دست داشتن موشک‌های دور برد خود مناطقی از اسرائیل را مورد حمله قرار خواهد داد.

آمریکا از واکنش حزب‌الله لبنان نیز پیش بینی دقیق و درستی ندارد. ظرفیت‌های بالای حزب‌الله در عملیات نظامی و کارایی آن علیه اسرائیل و آمریکا همواره خواب خوش را از چشمان آنها ربوده و به همین خاطر است که تاکنون اقدام نظامی مستقیم علیه سوریه انجام نداده است.

اما با همه این دیدگاه‌ها و تحلیل‌ها، آمریکا برای پایان دوران خاندان اسد در سوریه عزم خود را جزم کرده است. اگر به فشارهای رسانه‌ای و تبلیغات گسترده‌ای که علیه سوریه و آغاز حمله به این کشور توجهی هم نداشته باشیم، پنتاگون به این نتیجه رسیده است که باید به سوریه حمله نظامی صورت گیرد.

ارتش سوریه اکنون درگیر با نیروهای معاند و تروریست‌هایی است که از سوی آمریکا و برخی کشورهای عربی تغذیه می‌شوند، بیش از دو سال است که این جنگ ادامه دارد و اکنون زمان آن است که آمریکا اقدام نظامی خود را علیه سوریه آغاز کند.

روش حمله آمریکا به سوریه همان روشی خواهد بود که به عراق انجام شد. پایگاه‌های منطقه‌ای آمریکا در ترکیه، اردن، قطر، بحرین و عربستان سعودی و ناوهای جنگی آمریکا در دریای مدیترانه یگان‌هایی خواهند بود که در این عملیات حضور خواهند داشت.

سیاستمداران نظامی‌گرای جنگ‌طلب آمریکا، باز هم خواسته خود را به کرسی خواهند نشاند. برای آنها هیچ چیزی مهمتراز منافع مادی نیست. حتی اگر منافع آمریکا در منطقه هم به خطر بیفتد، هنگامی که تصمیمی بگیرند، آنرا عملیاتی خواهند کرد. تنها هدف آمریکا سرنگونی اسد نیست. در پس آن تأثیر بر پتانسیل حزب‌الله در منطقه، تضعیف حزب‌الله، پایان دادن به خط اول مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی، جلوگیری از نفوذ ایران در منطقه و سوریه، تضعیف جایگاه ایران و جلوگیری از گسترش اندیشه و ایدئولوژی جمهوری اسلامی ایران در منطقه برای کاخ سفید کافی است تا عواقب حمله به سوریه را به جان بخرد. این اهداف از تاوانی که پس از آن دامن آمریکا را خواهد گرفت برای او باارزش‌تر است.

اگر از واکنش روسیه هم نوشته و درباره آن سخن گفته شد، باید به گذشته بازگشت. روسیه هنگام حمله آمربکا به عراق چه واکنشی داشت؟ در قبال حمله آمریکا به لیبی چطور؟ اگر در قبال آنها واکنش درخور توجهی داشته است در قبال سوریه هم خواهد داشت!

تحولات منطقه ای درصورت حمله نظامی آمریکا به سوریه وارد مرحله‌ای تازه خواهد شد که اکنون نمی‌توان درباره آینده آن تحلیل درستی داشت./سیاست روز http://hadidnews.com/vdciwwar.t1a5p2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما