تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۰
بازار خودرو شبه انحصاری است و همچنان باید شورای رقابت دستورالعمل قیمت گذاری خودرو را تعیین کند.
شورای رقابت باید دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو را تعیین کند
به گزارش حدیدنیوز، با اشاره به اینکه لازمه بهبود اوضاع صنعت خودروسازی کشور اصلاح ساختارها است، اظهارداشت: اگر ساختار صنعت خودرو اصلاح شود هم راستای آن قیمت‌ها نیز ساماندهی می شود.

وی با بیان این که در حال حاضر موضوع صنعت خودرو در دولتی یا خصوصی بودن بلاتکلیف است، افزود: اگر صنعت خودرو خصوصی است بازار رقابتی باید قیمتها را تعیین کند اما اگر صنعت خودرو دولتی است دولت مسئول تعیین قیمت‌ها است.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی اضافه کرد: به اعتقاد بنده بازار خودرو شبه انحصاری است و همچنان باید شورای رقابت دستورالعمل قیمت گذاری خودرو را تعیین و در نهایت با نظارت سازمان حمایت  قیمت ها از سوی خودروسازان اجراء شود.

فولادگر ضمن تأکید براینکه نوسانات نرخ ارز آسیب هایی را به بازار خودرو وارد نموده است، گفت: اما باید این نکته را متذکر شوم که نباید مردم تاوان افزایش قیمت خودرو را پرداخت کنند. البته در یک ماه گذشته بازار روند نزولی قیمت را تجربه کرده بود اما اظهارات وزیر و برخی از مقامات مسئول باعث شد تا بازار با التهابات دیگری همراه شود.

وی با اشاره به اینکه اظهارات متفاوت این روزهای بازار خودرو باعث شده تا تلقی افزایش قیمت ۱۵ درصدی در نزد خودروسازان مطرح شود، تصریح کرد: در کمیسیون صنایع فرضیه های مختلفی در رابطه با قیمت خودرو مطرح شده است به نحوی که اگر ضرر و زیان خودروسازان با افزایش قیمت مواد اولیه صحت داشته باشد باید دولت در قالب ارائه تسهیلات و یا منابع ناشی از اسقاط خودرو این هزینه ها را تأمین کند نه آنکه مردم را ملزم به پرداخت این هزینه‌ها نماییم.

فولادگر اضافه کرد: در صورت آنکه ضرر و زیان خودروسازان صحت نداشته و کم و کاستی های از جانب آنان صورت می‌گیرد باید با افزایش بهره بری و حجم تولید این کاستی ها رفع و مشکلات این صنعت  با حمایت مسئولین بر طرف گردد. http://hadidnews.com/vdcivzar.t1ayz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما