تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۳
نفت اوپک ۷۵ دلاری شدنفت

سبد نفتی اوپک در سرازیری قیمت

قیمت سبد نفتی اوپک بار دیگر رکورد کمترین رقم خود در سال جاری میلادی را شکست و ۷۵.۱۵ دلار معامله شد.
سبد نفتی اوپک در سرازیری قیمت
به گزارش حدیدنیوز، سازمان کشورهای تولید و صادرکننده نفت اوپک، در آخرین به روز رسانی سایت خود اعلام کرد، هر بشکه سبد نفتی این سازمان، روز ۵ شنبه با کاهش ۱.۸۱ دلاری نسبت به روز پیش از آن ۷۵.۱۵ دلار معامله شد.

سبد نفتی اوپک روز چهارشنبه ۷۶.۹۶ دلار فروخته شده بود. به این ترتیب، سبد نفتی اوپک بار دیگر رکورد کمترین قیمت خود را شکست و برای نخستین بار در ۲۲ آبان ماه بشکه‌ای ۷۵.۱۵ دلار فروخته شد.

بالاترین قیمت سبد نفتی اوپک در ۱۹ ژوئن برابر با ۱۱۰.۲۶ دلار رقم خورد. این نوع نفت از آن زمان تاکنون حدود ۳۵ دلار از ارزش خود را از دست داده است.

قیمت سبد نفتی اوپک درحالی روند نزولی را به سرعت طی می‌کند که تحلیلگران به نشست آینده این سازمان در اواخر این ماه چشم دوخته‌اند و گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد کاهش یا عدم کاهش تولید از سوی این سازمان وجود دارد. اخیرا نیز تحرکاتی از سوی کشورهای عضو این سازمان دیده شده است. ازجمله اتحاد الجزایر و ونزوئلا برای دفاع از قیمت نفت و یا سفر اخیر وزیر خارجه ونزوئلا به ایران می‌توان نام برد. زنگنه وزیر نفت در دیدار با وزیر خارجه ونزوئلا گفت، بازگشت به قیمت های گذشته نفت دشوار است، ولی باید قیمت را در حدی که وضعیت جدید بازار اجازه می‌دهد، ترمیم کنیم.

سبد نفتی اوپک متشکل از نفت صحرای الجزایر، نفت گیراسول آنگولا، نفت اورینت اکوادور، نفت سنگین ایران، نفت سبک بصره عراق، نفت صادراتی کویت، سیدر لیبی، بونی لایت نیجریه، نفت مارین قطر، نفت سبک عربستان، نفت موربان امارات و مِرِی ونزوئلا است. http://hadidnews.com/vdcivwap.t1azr2bcct.html
منبع : خبرگزاری فارس
نام شما
آدرس ايميل شما