تاریخ انتشار :يکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۳۷
یکی از مقامات ارشد روسیه اعلام کرد، کشورش فروش موشک‌های پیشرفته ضد هوایی اس-۳۰۰ به سوریه را به دلیل نگرانی درخصوص آنکه "ممکن است این موشک‌ها به دست افرادی که نباید، بیفتد و در حمله به هواپیماهای غیرنظامی در فرودگاه اصلی تل‌آویو استفاده شود"، لغو می‌کند.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از ایسنا، این مقام ارشد روسیه در مصاحبه با روزنامه ساندی تایمز اعلام کرد، مسکو در مقابل انتظار دارد که اسرائیل از انجام حملات هوایی بیشتر به سوریه اجتناب کند.

وی افزود: این مساله ما را بسیار نگران می‌کند. جامعه بسیار بزرگ روس‌ها در اسرائیل اصلی‌ترین عامل توجه و رویکرد ما در قبال اسرائیل است و ما اجازه نخواهیم داد که این مساله به وقوع بپیوندد.

مساله فروش موشک‌های اس ۳۰۰ ظاهرا در نشست بسیار مهمی که در ماه جاری میلادی میان بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در منطقه سوچی در دریای سیاه برگزار شد، مورد بحث و مذاکره قرار گرفت.

یکی دیگر از مقامات ارشد روسیه نیز که خواست نامی از وی برده نشود در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز گفت، با وجود بیانیه‌های رسمی منتشر شده، روسیه محموله موشک‌های پیشرفته ضد هوایی اس-۳۰۰ را به سوریه ارسال نمی‌کند.

بر اساس این گزارش، نتانیاهو قصد داشت تا در جریان نشستش با پوتین در منطقه سوچی دریای سیاه، رئیس‌جمهوری روسیه را متقاعد کند که چنین معامله‌ای خطر بسیاری برای ثبات منطقه و غیرنظامیان اسرائیل دارد و منجر شد تا برنامه فروس شش آتش‌بار اس- ۳۰۰ به رژیم بشار اسد لغو شود. http://hadidnews.com/vdcivvar.t1auz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما