تاریخ انتشار :يکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۲
حدید نیوز : بانک گلدمن ساکس قیمت پیش بینی شده چندین فلز اصلی از جمله مس و آلومینیوم در سال 2015 را شکست و در عین حال برآورد کرد طلا تا 62 دلار در هر اونس افزایش خواهد داشت.
قیمت طلا تا 62 در هر اونس بالا می رود
به گزارش خبرنگار "حدید نیوز" به نقل از عرب نیوز، گلدمن ساکس دلیل افزایش قیمت پیش بینی شده طلا در سال جاری میلادی را تغییر در پیش بینی تورم منفی قیمت ناشی از ترکیب قدرت واقعی و قابل انتظار دلار، ارزان‌تر شدن انرژی و دیگر هزینه‌های ورودی و پیش بینی بهبود تولید معدن کاری اعلام کرد.

تقاضای کمتر از حد انتظار چین و اروپا نیز به ایجاد جو تورم منفی دامن زده است. اما در مقابل پیش بینی قیمت مس از ۶۴۰۰ دلار به ۵۵۴۲ دلار و آلومینیوم از ۲۰۷۵ به ۱۷۸۸ دلار کاهش داده شد.

قیمت پیش بینی شده ۲۰۱۵ سرب از ۲۳۵۰ به ۱۸۳۸ دلار در هر تن، نیکل از ۱۷۵۰۰ به ۱۶۵۵۰ دلار در هر تن و روی از ۲۴۲۵ دلار به ۲۱۳۸ دلار در هر تن تقلیل یافت.

این بانک سرمایه‌گذاری انتظار دارد نیکل، روی و پالادیوم عملکردی به مراتب بهتر از مس در سال ۲۰۱۵ به نمایش بگذارند.

میانگین قیمت پیش بینی شده طلای گلدمن از ۱۲۰۰ دلار به ۱۲۶۲ دلار در هر اونس افزایش داده شد و اعلام کرد روند نزولی مشاهده شده در بازار طلا از اواسط سال ۲۰۱۳، پایین‌تر از مقدار قابل پیش بینی شده بانک بوده است.

این بانک انتظار دارد طلا در کوتاه مدت به دنبال عواملی چون اطلاعات پایین‌تر از انتظار اقتصاد آمریکا، اجرای تدبیر اقتصادی اروپا و تصمیم دور از انتظار بانک مرکزی سوئیس در حذف ساز و کار حمایت فرانک در برابر یورو، افزایش قیمت داشته باشد.

البته پیش بینی افزایش کوتاه مدت بانک بیشتر به دلیل انتظار کاهش تورم، کاهش قیمت انرژی و تاثیر تورم منفی آن بر هزینه‌های شرکت‌های معدن کاری طلا و همچنین افزایش قدرت دلار است.

در ادامه گلدمن پیش بینی‌ می‌کند بعد از سه ماهه سوم سال پس از افزایش نرخ سود بانکی توسط بانک فدرال آمریکا، سیر نزولی مجدداً گریبانگیر طلا شود.

گلدمن پیش بینی قیمت طلای سال ۲۰۱۶ را از ۱۲۰۰ دلار به ۱۰۸۹ دلار پایین آورد.

این بانک در مورد پلاتین قیمت را از ۱۳۸۱ دلار به ۱۲۵۰ دلار در هر اونس برای سال ۲۰۱۵ تغییر داد که نتیجه افزایش ارزش دلار در برابر رند آفریقای جنوی تولیدکننده اصلی پلاتین است. http://hadidnews.com/vdcivrap.t1ar52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما