تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۸
دولت باراک اوباما رسما پنج افسر ارتش چین را به جاسوسی سایبری علیه شرکت های آمریکایی متهم کرده است.
دعوای "جاسوسی اقتصادی" چین و آمریکا اوج گرفت
به گزارش حدیدنیوز، سایت بی بی سی فارسی در خبری با عنوان "آمریکا افسران ارتش چین را به جاسوسی اقتصادی متهم کرد" نوشت: اریک هولدر، وزیر دادگستری آمریکا، این مطلب را روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری در واشنگتن اعلام کرد او گفت که این هکرها در عرصه سایبر، علیه شش شرکت به "جاسوسی اقتصادی" دست زده اند.



بی بی سی افزود: شرکت های وستینگوهاوس، فولاد ایالات متحده و آلکوا (بزرگ ترین شرکت تولید آلومینیوم آمریکا) از جمله شرکت هایی هستد که دولت آمریکا می گوید توسط هکرهای ارتش چین هدف قرار گرفته اند.



این نخستین بار است که دولت آمریکا مقام های وابسته به یک دولت خارجی را به جاسوسی سایبری متهم کرده و در دادگاه فدرال ایالت پنسیلوانیا علیه آنها پرونده به راه انداخته است.

مقام های آمریکایی می گویند که متهمان از اعضای واحد ۶۱۳۹۸ ارتش آزاد خلق چین هستند. این مرکز نظامی در شانگهای مستقر است.



برخی از ناظران برآورد می کنند که چین منشا حداقل ۹۰ درصد حملات سایبری علیه آمریکا باشد.

چین در گذشته بارها این اتهام های آمریکا را بی اساس دانسته است.



به نوشته بی بی سی، پنتاگون سال گذشته در گزارشی به کاخ سفید و کنگره صراحتا گفته بود که دولت و ارتش چین به طور مستقیم در برخی از حملات سایبری دست داشته اند.

در ماه مه گذشته، رسانه های آمریکایی اعلام کردند که هکرهای چینی به طرح تعدادی از سیستم های تسلیحاتی آمریکا از جمله طرح هواپیماهای جنگنده، کشتی‌ها، و موشک‌های دفاعی دست پیدا کرده اند.



وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) عمدتا واحد ۶۱۳۹۸ ارتش آزاد خلق چین را یکی از عوامل اصلی این حملات می داند.

این در حالیست که چین نیز بارها از فعالیت های سایبری آمریکا علیه اهداف نظامی و اقتصادی چین ابراز نگرانی کرده است.



بی بی سی ادامه داد: ادوارد اسنودن، پیمانکار سابق سازمان امنیت ملی آمریکا (ان.اس‌.ای) پیشتر گفته بود که این سازمان به طور گسترده نهادهای دولتی، سیاستمداران و شرکت های چینی به ویژه شرکت های مخابراتی را هدف قرار داده است.
http://hadidnews.com/vdciuqar.t1a3r2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما