تاریخ انتشار :جمعه ۲۵ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۴۶
به نظر می رسد، سناریوی امسال فتنه گران که از بسیاری از آن ها در داخل رونمایی شده ، رنگ و بویی اقتصادی دارد و ما باید ، بسیار بیدار و هوشیار باشیم.
کارشناسان از دلیل افزایش تحریم های غرب علیه ایران می گوید
به گزارش حدیدنیوز، هر بار که به انتخابات ریاست جمهوری نزدیک می شویم ، مطمئنا خطر های بیشتری ، ماهیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را تهدید می کند و علیرغم این که ما به راحتی در مقابل بسیاری از این تهدیدها ایستادگی و مقاومت کردیم ، شناخت ما از این تهدید ها به مقاومت و ایستادگیمان کمک خواهد کرد.

طی این سال ها ، نبود آزادی های فرهنگی ، نبود آزادی سیاسی ، تقلب در شمارش آرای انتخاباتی ، و بسیاری از سناریو ها ی دیگر مثل ، بحث انرژی هسته ای و فعالیت های نطنز و غیره ، همه و همه برای فشار به اصل نظام و حکومت جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است.

اگر به عقب تر بازگردیم ، هشت سال دفاع مقدس ، ترورهای سریالی و ناجوانمردانه منافقین ، ماجراهای کوی دانشگاه ، ماجراهای انتخابات سال ۸۸ ، نشان از طرح های شومی می داد که هم چنان ادامه دارد و در غالب های متفاوت نسبت به گذشته مطرح شده است.

اما یک نقطه مشترک نیز وجود دارد و آن ، این است که در آستانه انتخابات ، سیاستمداران برجسته غرب نسبت به ایران ، دیدگاه مثبت پیدا می کنند و همه چیز آرام می شود و خوب پیش می رود و درست زمانی که اتفاق مهم می خواهد رخ می دهد ، فتنه آغاز می شود.

مذاکره با آمریکا و رفع تحریم ها دو نمونه از همان اتفاقاتی است که نشان ازفضای مثبت دارد و بعد صحبت های روز گذشته مقامات آمریکایی مبنی بر افزایش تحریم ها ، نشان از یک سناریوی اقتصادی برای ایجاد فتنه در روزهای منتهی و پس از انتخابات سال ۹۲ خواهد بود.

علیرغم این که علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان گفته است ، سال آینده بسیاری از تحریم ها برداشته می شود ، به نظر می رسد این سناریو ، یک سناریو خطرناک دیگر برای ضربه زدن به چهارچوب نظام جمهوری اسلامی است.

به نظر می رسد، سناریوی امسال فتنه گران که از بسیاری از آن ها در داخل رونمایی شده ، رنگ و بویی اقتصادی دارد و ما باید ، بسیار بیدار و هوشیار باشیم.

حمید محقق رضایی، کارشناس اقتصاد بین الملل و استادیار دانشگاه تهران- http://hadidnews.com/vdciu3az.t1ayr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما