تاریخ انتشار :دوشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۵۱
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ما مجوز عملیات انتحاری نداریم اما این با شهادت فرق می‌کند. حتی در برخی وسائلی که ما ساخته بودیم، فرد ناچار به انتحار بود اما آقا نپذیرفتند و فرمودند وسیله‌ای طراحی کنید که فرد بتواند از مهلکه بیرون بیاید.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از فارس، سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در همایش گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی سپاه در دانشگاه تربیت پاسداری امام حسین(ع) گفت: دانشگاه امام حسین(ع)، فیضیه سپاه است و مربیان آن باید توجه داشته باشند چه شاگردانی را تربیت و تحویل نظام می‌دهند.

وی افزود: هدف مربی، انسان‌سازی است و الهی بودن و شمول جامعیت ویژگی‌های تربیت اسلامی است. دانشگاه‌ها هم کانون تربیت جامعه هستند.

فیروزآبادی ادامه داد: مسائل فرهنگی و تربیتی در راس امور کشور است زیرا همه چیز نیاز به آموزش دارد. تربیت چیزی جز پرورش دادن استعدادهای موجود در باطن انسان‌ها نیست.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: روزی مقام معظم رهبری از نمایشگاهی در ستاد کل بازدید کردند و وقتی به غرفه معاونت فرهنگی رسیدند، چند نماد که طراحی شده بود را دیدند و فرمودند که اگر این نماد و طرح‌ها را در تایلند بگذارند مردم تایلند از این طرح‌ها همان چیزی را می‌فهمند که مردم انگلیس و یا آمریکای می‌فهمند، در حالی که ما این نیستیم.

فیروزآبادی افزود: طرح و نمادی که متعلق به جمهوری اسلامی است، باید خودش را نشان دهد و اعلام کند که متعلق به نظام اسلامی، امامت، ولایت و مردم انقلابی ضد استکبار است.

وی تاکید کرد: آقایان هاشمی، خاتمی و احمدی‌نژاد رئیس‌جمهورهای ما بودند و هر کدام در هر جای دنیا که می‌رفتند با استقبال مردم روبرو می‌شدند. این به خاطر آن بود که آنها بوی خمینی می‌دادند و منتسب به ایران بودند و از سوی انقلاب اسلامی آمده بودند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: مقام معظم رهبری در گذشته به پاکستان رفته بودند و در این سفر در چند شهر که حضور داشتند همه مردم پاکستان به استقبال ایشان رفتند که رئیس‌جمهور وقت پاکستان به ایشان گفته بود من تاکنون چنین استقبالی از کسی ندیده بودم. این به دلیل آن است که حضرت آقا محصول تربیت امام(ره) و منتسب به ایران انقلابی بودند.

فیروزآبادی گفت: پاسداران هم به هر جا که می‌روند باید رنگ و بوی امام، شهادت، شجاعت و ولایت داشته باشند. این وظیفه پاسداران است.

وی با بیان اینکه پاسداران باید اخلاقی و بر اساس ولایت تربیت شوند، گفت: به عنوان مثال اگر به کسی آموزش‌‌های صابرین داده شود ولی عقلانیت، اخلاق و تقوا نداشته باشد، آن فرد دزد، قاچاقچی و قمه‌کش می‌شود ولی اگر این سه اصل را به او بدهید، فرزند حسین(ع)، یاور مهدی(عج) و زمینه‌ساز ظهور و سرباز خامنه‌ای می‌شود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اهمیت احترام به مربیان گفت: فقط منافق است که احترام پیشکسوت، امام عادل و مربی را حفظ نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه شهادت‌طلبی با عملیات انتحاری تفاوت دارد، گفت: ما مجوز عملیات انتحاری نداریم اما این با شهادت فرق می‌کند. حتی در برخی وسائلی که ما ساخته بودیم، فرد ناچار به انتحار بود اما آقا نپذیرفتند و فرمودند وسیله‌ای طراحی کنید که فرد بتواند از مهلکه بیرون بیاید.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: رزمایش‌ها باید منطبق بر طرح عملیاتی باشد و مورد ارزیابی خبرگان و کارشناسان برای رفع نواقص و تقویت نیروها قرار بگیرد.

فیروزآبادی در پایان خاطرنشان کرد: سپاه باید دائم در حال نو شدن باشد. آموزش جزوه ۲۵ سال پیش ارتش خیانت است. البته ممکن است بخشی از علوم ثابت باشد اما هر روز می‌توان ابزار و راهکارهای جدیدی ساخت. http://hadidnews.com/vdcirpaz.t1a352bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما