تاریخ انتشار :يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۵
یک مقام مسئول در وزارت نیرو از نصب تجهیزات کاهنده مصرف آب برای مشترکان پُرمصرف و دریافت هزینه آن به صورت اقساطی از طریق قبوض خبر داد و گفت: مصوبه ای برای برخورد با پرمصرف ها در اختیار ما قرار می گیرد.
ورود بند جدید به قبوض آب پُرمصرف‌ها/ سد لار فقط ۸ درصد آب دارد
به گزارش حدیدنیوز، علیرضا نوذری پور با بیان اینکه گفته می شود سد لتیان سرریز کرده است، چنین نیست و هنوز با سرریز ۲۰ میلیون مترمکعب فاصله دارد و هیچ کدام از سدهای تهران نیز سرریز نکرده است، گفت: بزرگترین سدی که می توانست ذخیره خوبی داشته باشد، سد لار است که هنوز کمتر از ۸ درصد ظرفیت آن پُر شده و ذخیره آب سدهای پنجگانه تهران هم اکنون ۶۱۰ میلیون مترمکعب است و در مقایسه با زمان مشابه دو سال پیش ۱۰۰ میلیون مترمکعب کاهش نشان می دهد.
 
نوذری پور با اشاره به اینکه میزان بارش در استان تهران از ابتدای سال آبی جاری ۲۶۶ میلیمتر بوده است اظهارداشت: پیش بینی می شود در اردیبهشت بارش های خوبی داشته باشیم که اگر محقق شود سال نرمالی از لحاظ منابع آبی خواهیم داشت.
 
وی افزود: با وجود بارش های مقطعی نمی توانیم مصرف را افزایش دهیم چون هنوز نگران ذخیره برفی و نداشتن روان آب در فصل گرم سال هستیم. همانگونه که سال گذشته با همکاری مردم فصل گرما را بدون جیره بندی سپری کردیم، امسال نیز با صرفه جویی مردم و همه دستگاه ها می توانیم از این نگرانی به سلامت عبور کنیم.
 
قائم مقام آبفای استان تهران درباره مشترکان پُرمصرف گفت: بزودی چندین مصوبه در اختیار ما قرار می گیرد که یکی از آنها درباره برخورد با مشترکان پُرمصرف است، گرچه تمایل داریم بدون اعمال محدودیت، مصرف این مشترکان متعادل شود. امسال برای مشترکان پُرمصرف، لوازم کاهنده مصرف نصب خواهیم کرد و هزینه آن را به صورت اقساط از طرق قبوض دریافت خواهیم کرد.
 
نوذری پور در مورد اختصاص آب کشاورزی از سد ماملو و طالقان گفت: انتظار داریم حداکثر منابع آب سطحی برای تأمین آب شرب شهروندان تهرانی در نظر گرفته شود و بعد نیم نگاهی به تأمین آب کشاورزی از آب سدهای تهران داشته باشیم.
 
این مقام مسئول در آبفای تهران درباره تصفیه خانه هفتم که از سد ماملو تأمین می شود بیان داشت: ظرفیت این تصفیه خانه آب دو مترمکعب بر ثانیه است که برای تأمین آب جنوب تهران، پاکدشت، ورامین و قرچک استفاده می شود. در شرایط بحرانی که با کمبود آب در تهران مواجه هستیم، بخشی از آب شرق تهران نیز از تصفیه خانه هفتم تأمین می شود و در روزهای آینده این تصفیه خانه به حداکثر ظرفیت خود خواهد رسید. http://hadidnews.com/vdciqyap.t1arz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما