تاریخ انتشار :پنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۲۷
معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی ۶۰ پزشک و پیراپزشک برای ارائه خدمات درمانی و پزشکی به مدت یک هفته در کربلای معلی مستقر خواهند بود
استقرار پزشکان ایرانی در بین‌الحرمین

به گزارش حدیدنیوز، علی حیدری معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه هر سال در ایام خاصی تیم پزشکی به صورت ویژه به عراق اعزام می‌شوند گفت: همزمان با فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی و وجود تعداد زیادی زائر ابا عبدالله الحسین (ع) در کربلای معلی، تیم پزشکی جمعیت هلال احمر نیز به صورت ویژه خدمات بهداشتی و پزشکی خود را ارائه می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به اعزام ۶۰ پزشک به کربلا افزود: تیم پزشکی شامل متخصص قلب، ارتوپدی، متخصص عفونی، متخصص بی‌هوشی و طب اورژانس و همچنین پزشک زنان، امدادگران و پرستاران خانم و آقا از شنبه هفتم تا چهاردهم محرم در چادرهای هلال احمر مستقر می‌شوند.

معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در ادامه تصریح کرد: چادرهای هلال احمر با هماهنگی عتبه امام حسین (ع) در بین‌الحرمین و جمعیت هلال احمر عراق در خیابان جمهوری، خیمه‌گاه و ضلع شمالی حرم حضرت ابوالفضل برپا می‌شود و طبق روال گذشته تمام زائران اباعبدالله الحسین (ع) از خدمات تیم پزشکی ایران بهره‌مند می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به حدود ۳ هزار جراحی سرپایی زائران در سال گذشته گفت: دو درمانگاه در کربلا و یک درمانگاه در نجف اشرف به صورت شبانه‌روزی آماده‌ی پذیرایی زائران ایرانی است.

به گفته‌ی حیدری تاکنون ۱۰ تن دارو و ملزومات مورد نیاز پزشکی به کربلا ارسال شده است.

حیدری خاطرنشان کرد: خوشبختانه طی سال‌های اخیر خدمات پزشکی جهت هلال احمر مورد توجه تولیت حرم امام حسین (ع) قرار گرفته است. http://hadidnews.com/vdciq5ap.t1azw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما