تاریخ انتشار :شنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۹
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یارانه سود تسهیلات برای واحدهای تولیدی در سال جاری از سوی این وزارتخانه دو هزار میلیارد تومان پیشنهاد شده است.
پیشنهاد یارانه دو هزار میلیارد تومانی برای واحدهای تولیدی
محسن صالحی نیا در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: طبق قانون بودجه سال جاری در اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها برای کمک به بخش تولید ، بهبود حمل ونقل عمومی، بهینه سازی مصرف انرژی در واحدهای تولیدی، خدماتی و مسکونی ۵۰ هزار میلیارد ریال پیش بینی شده است.

سال گذشته سهم صنعت و معدن از یارانه تولید یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام شده بود که نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت معتقد بود این مبلغ تخصیص نیافته اما نوبخت رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور در اسفند ماه ۹۳ اظهار داشت: بخش کشاورزی به طور عمده توانسته از این منابع برخوردار شود.

پیشتر رضا رحمانی رئیس کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی گفته بود، براساس بودجه سال ۹۳ مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان برای حمایت از تولید اختصاص داده شد که این رقم در بودجه امسال به پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان کاهش یافته است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخشی از نشست خبری روز شنبه در جمع خبرنگاران، افزود: شورای اقتصاد طی مصوبه ای خودرو سواری را در فهرست کالاهای انحصاری قرار داد و قرار است شورای رقابت فرمولی برای قیمت آن تعریف کند.

وی تاکید کرد: اکنون هیچگونه افزایش قیمتی در ارتباط با خودرو در دستور کار نیست، غیر از یک درصدی که بر مالیات برارزش افزوده و نرخ بیمه اعمال می شود.

به گفته صالحی نیا، چنانچه خودروسازان برای افزایش قیمت تولیدات خود استدلال هایی دارند ، باید آن را در اختیار شورای رقابت قرار دهند.

وی اضافه کرد: پیشنهادات خودروسازان قابل بررسی است و در رابطه با خروج خودروهای سواری از لیست کالاهای انحصاری که وزارت صنعت، معدن و تجارت سال گذشته به شورای اقتصاد ارایه کرد، هنوز این موضوع در دستور کار شورای اقتصاد قرار نگرفته است.

http://hadidnews.com/vdcipyap.t1ar52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما