تاریخ انتشار :شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۹
این اتفاق امری مثبت و در راستای خروج ناخالصی های به جا مانده از حرکت های سوداگرانه سال گذشته است .
پیشبینی کارشناسان از وضعیت گروه سیمان و خودرو در بورس
با توجه به این که این روزها شرایط عمومی بورس تهران روند منفی و نزولی را طی می کند بنا به تحلیل برخی از کارشناسان این اتفاق امری مثبت و در راستای خروج ناخالصی های به جا مانده از حرکت های سوداگرانه سال گذشته است .

بنا به پیش بینی ۴۲ درصد از کارشناسان بازار سهام وضعیت گروه خودرو تا پایان تیرماه نوسانی خواهد بود این امر درحالی است که ۴۳ درصد از کارگزاران در این نظرسنجی براین باورندکه روند این گروه تا پایان ماه آینده صعودی خواهد بود در مقابل به اعتقاد ۱۵ درصد از فعالان بورسی شرایط این گروه تا پایان تیرماه خنثی خواهد بود. در صنعت سيمان نيز همچنان با وجود دريافت مجوز افزايش چند دلاري قيمت صادراتي به كشورهاي آسياي ميانه، در پی افزايش قيمت ها هستند.

به گزارش حدیدنیوز، با توجه به این که این روزها شرایط عمومی بورس تهران روند منفی و نزولی را طی می کند بنا به تحلیل برخی از کارشناسان این اتفاق امری مثبت و در راستای خروج ناخالصی های به جا مانده از حرکت های سوداگرانه سال گذشته است .

عده ای از تحلیل گران بورسی نیز قوانين و مقررات دست و پاگير را عاملي براي افت تقاضا براي خريدهاي جايگزيني سهامداران مي‌دانند .یکی از کارشناسان بازار سهام در ارزيابي خود از وضعيت كنوني بازار معتقد است كه پس از يك دوره هيجاني و صعود همه‌جانبه بازار تحت تاثير افزايش قيمت‌ها و سپس خوش‌بيني به دولت جديد قرار گرفته ، در حال حاضر نیز اخبار قابل توجهی براي رشد بازار وجود ندارد؛ كما اينكه سرمايه‌گذاران نيز هنوز نتوانسته‌اند به شرايط کنونی عادت كنند و با هر بهانه‌اي به دنبال رفتار هيجاني هستند.
بنابراین طبيعي است هر صعود و رونقي يك افت و ركود را به دنبال دارد، بنابراين مدتي طول مي‌كشد كه سرمايه‌گذاران به شرايط جديد عادت كنند و پس از آن يك تصميم منطقي بگيرند.

تعدادی از كارشناس بازار سرمايه نیز معتقدند روند حركتي بازار سهام در حال حاضر بستگی به گزارش‌هاي سه ماهه شركت‌ها دارد، بنابراين در صورتي كه در گزارش‌هاي سه ماهه روند توليد شركت‌ها بهبود يابد، شركت‌ها با افزايش توليد روبه‌رو شوند و به‌طور كلي روند سودآوري مثبت باشد، به طور قطع قيمت سهم اين‌گونه شركت‌ها نيز داراي روند مثبتي خواهد شد در غیره این صورت بايد منتظر ماند تا چنین اتفاقی در بازار رخ دهد.

یکی از کارشناسان در تحليل خود از اوضاع و احوال كنوني بازار سرمايه، معتقد است: اکنون بازار منتظر گزارش‌هاي جديد شركت‌ها است. هر‌چند تحركات سياسي منطقه و بحث حضور داعش در عراق نيز يكي از نگراني‌هاي فعلي سرمايه‌گذاران و فعالان بورسی است كه با حل اين بحران، بخشی از نگراني سهامداران كاسته خواهد شد . برخی از کارشناسان بازار سرمایه نیز بر این باورند که بايد از فشاري كه در حال حاضر از سوي نهادهاي مردمي و حاكميتي به متولي بازار سرمايه وارد مي‌شود درس گرفت و به دنبال كيفي‌سازي بازار سرمايه باشيم و نه صرفا شاخص سازي.

در اين ميان ارائه گزارش‌هاي شفاف ، انتشار اطلاعات به موقع از سوي شركت‌ها و پرهيز از هر گونه اعمال نظر در قيمت‌گذاري شركت‌ها مي‌تواند موجب اطمينان بيشتر سرمایه گذاران به بازار سرمايه شود. اما در حال حاضر شرایط بازار سرمایه طوری رقم خورده که حتي روزهايي كه بازار مثبت است نگاه غالب سرمايه‌گذاران اين است كه يك شاخص‌سازي در حال شكل گيري است.
اما برخی دیگرفعالان بورسی معتقدند كه با توجه به اینکه که این روزها روند بازار سرمایه منفی و نوسانی است ، نيز قيمت برخي از شركت‌ها همچنان نسبت به ارزش ذاتي آنها بالاتر است بنابراين سرمايه‌گذاراني كه به دنبال گرفتن سود از بازار هستند بايد وقت بیشتری بگذارند و شركت‌ها را خوب مطالعه كنند
.به توصیه کارشناسان در شرایط کنونی بازار سرمایه ، بهتر است سهامداران در شركت‌هايي سرمايه‌گذاري کنند كه از لحاظ بنيادي ارزشمند باشند در این صورت می توانند بدون نگرانی منتظر روند بازار باشند ، در چنین شرایطی شايد در كوتاه‌ مدت دچار زيان شوند اما قطعا اين روند ادامه دار نخواهد بود و نتیجه مثبتی عاید سهامداران خواهد شد

. یکی دیگر از کارشناسان این بازار به سرمایه گذاران توصیه کرد که نبايد تحت تاثير شايعات بازار قرار بگیرند .بنابراین سهامداران حقيقي و حقوقي كه نمي‌توانند مديريت حرفه‌اي بر سهامشان داشته باشند باید بخشی از سرمايه خود را در صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري داراي بازده قابل توجهی است سرمايه‌گذاري كنند.

اما نظر سنجی:
دراين نظر سنجی که حكايت از نظر و ارزیابی کارشناسان بازار سهام در مورد پیش بینی وضعیت گروههای خودرو و سیمان تا پایان تیرماه است را نشان می دهد ، تحليل‌هاي قابل ملاحظه ای از سوی کارگزاران بازار سرمایه مطرح مي‌شود كه قابل بررسي است.

طی سالهای اخیر تحريم‌هاي اعمال شده از سوي غرب نه تنها باعث شد هزينه‌هاي خودروسازان افزایش یابد بلکه باعث افت توليد خودرو در سطح كشور شده است، در حال حاضر با توجه به اینکه بخشی از تحريم‌ها در حال برداشته شدن است و اخبار خوشی از مذاكرات در كنار حضور خودروسازان خارجي در كشور به گوش می رسد اکنون صنعت خودرو در كانون توجه بسیاری از فعالان بورسی و سهامداران قرار گرفته است.

با توجه به شرایط کنونی بازار سهام اکنون سرمايه‌گذاران به صنايعي روي مي‌آورند كه نيازهاي سطح بالاتري از جامعه را برآورده مي‌سازند كه از جمله اين صنايع، می توان صنعت خودرو را نام برد. در سال جاری با توجه به این كه شيب افزايش قيمت‌ها كاهش پيدا كرده است و نهادهاي بين‌المللي كاهش نرخ تورم و شروع رشد اقتصادي را براي ايران پيش‌بيني مي‌كنند، بنابراین صنعت خودرو دركشور با افزايش اقبالی قابل توجه در میان فعالان بورسی و سرمايه‌گذاران روبه‌رو است، به طوری كه درطی سه ماه اخیر بسیاری از کارشناسان نظر مثبتی برای این صنعت داشتند و دور از ذهن نيست كه در چنين شرايطي انتظار روزهای خوشی براي خودروسازان داشته باشيم.

در این نظر سنجی نیز هیچ یک از کارگزاران اعتقادی به روند نزولی این صنعت در بازار سرمایه نداشتند . تنها ۱۵ درصد روند این صنعت را تا پایان تیرماه خنثی پیش بینی کردند.

پیش بینی شما از وضعیت گروه خودرو تا پایان تیر ماه چگونه است ؟



بنا به پیش بینی ۴۲ درصد از کارشناسان بازار سهام وضعیت گروه خودرو تا پایان تیرماه نوسانی خواهد بود این امر درحالی است که ۴۳ درصد از کارگزاران در این نظرسنجی براین باورندکه روند این گروه تا پایان ماه آینده صعودی خواهد بود در مقابل به اعتقاد ۱۵ درصد از فعالان بورسی شرایط این گروه تا پایان تیرماه خنثی خواهد بود.

در صنعت سيمان نيز همچنان با وجود دريافت مجوز افزايش چند دلاري قيمت صادراتي به كشورهاي آسياي ميانه، همچنان در پی افزايش قيمت ها هستند. که البته این امر در حال حاضر با موانعي از سوي دولت روبه‌رو است كه تلاش دارد تا در هنگام كنترل نقدينگي‌هاي جاري كه دراين ماه‌ها دوباره تا مرز ۶۰۰ هزار ميليارد تومان نيز بالارفته، از تكانه‌هاي جديد تورمي جلوگيري كند.
سايه بلاتكليفي نيز همچنان بر فضاي عمومي بازار حاكم است. اين موارد به وضوح حاشيه سود شركت‌هاي بورسي را كاهش داده و البته انتظار تعديل منفي بازده بازار نيز از هيجان سال قبل كاسته است. در اين ميان توقع براي خواب حداقل ۶ ماه سهامداران روي سهام خريداري شده و هشدار به پرهيز از سفته‌بازي‌هاي روزانه و آني توسط مقامات بازار سرمايه و كارشناسان عمده توصيه‌هايي است كه در بازار سرمایه به گوش می رسد .

در این نظرسنجی نیز هیچ یک از کارشناسان اعتقادی به روند نزولی این صنعت تا پایان تیرماه نداشتند ، روند نوسانی و صعودی بیشترین رای را در این نظر سنجی به خود اختصاص دادند.

پیش بینی شما از وضعیت گروه سیمان تا پایان تیر ماه چگونه است ؟



در این نظر سنجی بنا به پیش بینی ۴۴ درصد از کارگزاران بازار سرمایه روند گروه سیمانی تا پایان تیرماه نوسانی خواهد بود و ۳۱ درصد از کارشناسان این بازار معتقدند وضعیت این گروه صعودی خواهد شد ۲۵ درصد مابقی اقتصاددانان اعتقاد دارند شرایط این گروه تا آخر ماه آینده خنثی خواهد بود. http://hadidnews.com/vdcipvar.t1a3y2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما