تاریخ انتشار :يکشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۲۵
زیروآلی بازیکن مراکشی تیم آبردین اسکاتلند است که در سال ۲۰۰۰ به این تیم پیوست. او در طول بازی برای این تیم شماره ۰ را به تن کرد تا عجیب ترین شماره تاریخ فوتبال را در اختیار داشته باشد.


به گزارش حدیدنیوز، فوتبال هر شماره داستان مخصوص خود را دارد گاهی اوقات شماره ای خاص به تن یک بازیکن محبوب می رود و دیگر کسی اجازه پوشیدن آن را ندارد اما گاهی اوقات یک شماره به قدری عجیب است که تنها افراد خاصی به آن علاقمند می شوند. در تاریخ فوتبال چند شماره بسیار عجیب وجود داشته است که با هم مرور می کنیم:


۱+۸ برای ایوان زامورانو





ایوان زامورانو یک بازیکن اهل شیلی و اسطوره ای رئال مادرید بود که همیشه با شماره ۹ بازی می کرد. او در سال ۱۹۹۶ به اینترمیلان منتقل شد ولی در این باشگاه نتوانست به شماره ۹ یا ۱۰ برسد چرا که این شماره ها در اختیار رونالدو و باجو بود. او که نمی خواست شماره ای جز این دو را به تن کند شماره ۱۸ را انتخاب کرد و یک علامت + میان دو عدد قرار داد. او تمام بازی های خود در اینتر را با این شماره انجام داد.


روجریو سنی و پیراهن شماره ۶۱۸




یکی از بازیکنان برتر تاریخ فوتبال سائوپائولوی برزیل، روجریو سنی است که بیش از ۱۰۰ گل برای این تیم به ثمر رساند. این بازیکن دو شماره خاص را در طول مدت بازیکنی تجربه کرده است. در زمانی که در خط حمله بازی می کرد شماره ۱ را به تن می کرد اما در سال ۲۰۰۵ به تیم تریکلور برزیل رفت و در آنجا به خاطر تعداد بازی هایی که کرده بود شماره ۶۱۸ را به تن کرد.

تنها شماره صفر تاریخ



زیروآلی بازیکن مراکشی تیم آبردین اسکاتلند است که در سال ۲۰۰۰ به این تیم پیوست. او در طول بازی برای این تیم شماره ۰ را به تن کرد تا عجیب ترین شماره تاریخ فوتبال را در اختیار داشته باشد. اما دلیل اینکه شماره صفر به این بازیکن رسید نام اوست که به زیرو معروف بود. زیرو در زبان انگلیسی به معنای عدد صفر است. این بازیکن در سن ۲۷ سالگی در یک تصادف رانندگی جان خودش را از دست داد.

هافبکی با شماره یک




در جام جهانی ۱۹۸۲ اسپانیا فدراسیون فوتبال آرژانتین تصمیم گرفت براساس حروف الفبا به بازیکنان تیم ملی شماره‌های ترتیبی بدهد و همین شد که آسوالدو آردیلس هافبک این تیم مجبور شد پیراهن شماره یک را بپوشد. او از معدود بازیکنان مشهور دنیاست که به‌عنوان یک هافبک پیراهن شماره یک را می‌پوشد، پیراهنی که بیشتر در اختیار دروازه‌بان‌هاست. http://hadidnews.com/vdcipuap.t1azr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما