تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۱
معاون کیفیت گروه صنعتی ایران‌ خودرو با بیان اینکه از کیفیت محصولات تولیدی این شرکت راضی نیست، گفت: کیفیت خودروهای صادراتی نیز در حد خودروهای عرضه شده در داخل است و تفاوت معنی‌داری بین این دو وجود ندارد.
از کیفیت محصولات ایران خودرو راضی نیستیم/ تدوین برنامه ۷ ساله بهبود کیفیت
به گزارش حدیدنیوز، مجتبی استاد رحیمی در یک نشست خبری درباره اختلاف موجود بین کیفیت خودروهای عرضه شده در داخل و خودروهای صادراتی به خبرنگار فارس گفت: ارزیابی مربوط به تعیین نمره کیفی خودروها به صورت یکجا برای خودروهای داخلی و صادراتی صورت می‌گیرد و تفکیکی در این مورد نداریم.
 
وی ادامه داد: از دو سال پیش برای ایجاد سیستم یکپارچه بهبود کیفیت تولیدات بر مبنای سیستم‌های پژو و رنو برنامه‌هایی در ایران خودرو اجرا شده است.
 
تفاوت معنی‌داری بین کیفیت خودروهای داخلی و صادراتی وجود ندارد
 
وی تصریح کرد: تفاوت معنی‌داری بین کیفیت خودروهای عرضه شده در داخل و خودروهای صادراتی وجود ندارد و خودروهای داخلی نیز به خوبی صادراتی‌ها هستند.
 
معاون کیفیت ایران‌ خودرو تأکید کرد: پیش از توجه به نمره کیفی خودروها، ابتدا باید مشتریان از ما راضی باشند.
 
وی در مورد بحث‌های مطرح شده مبنی بر اینکه خودروهای داخلی از نظر کیفیت مانند هندوانه در بسته هستند، نیز گفت: این مسئله را قبول ندارم، نوساناتی در زمینه کیفیت بین خودروها وجود دارد که قصد داریم دلیل این نوسانات را مشخص کنیم.
 
وی ادامه داد: سعی می‌کنیم این نوسانات را تا 10 درصد کاهش و کیفیت محصولات را در یک سطح افزایش دهیم.
 
استاد رحیمی در مورد استفاده از قطعات برخی خودروها در تولید خودروهای دیگر و وجود مشکلات کیفی در این زمینه نیز گفت: این مسئله از نظر فنی بررسی شده است، البته در زمینه سیستم تعلیق و گریبکس مشکلاتی وجود داشت که کارگروهی برای حل این مشکل طی 4 ماه اخیر تشکیل شده است.
 
وی تصریح کرد: در این مورد با یک شرکت مشاور خارجی نیز مذاکره‌ داشته‌ایم و بررسی‌هایی صورت گرفته که قرار است نتیجه آن اعلام شود.
 
کیفیت تولیدات پژو در ایران با کشورهای دیگر رقابتی خواهد بود
 
وی همچنین در مورد توجه به افزایش سطح کیفی تولیدات مشترک با شرکت پژو در قرارداد جدید ایران خودرو با این شرکت فرانسوی نیز گفت: یکی از الزامات این قرارداد، بحث دانش فنی و رسیدن به تکنولوژی مورد نظر است.
 
معاون کیفیت ایران خودرو افزود: شرکت پژو نیز باید در این بخش سهیم باشد، به طوری که کیفیت خودروهای تولیدی در ایران با کیفیت خودروهای تولیدی در سایت‌های شرکت پژو در کشورهای دیگر قابل رقابت باشد.
 
به کیفیت محصولاتمان نمره 70 را می‌دهم
 
وی در مورد دلیل افت کیفی خودروهای تولید ایران خودرو نیز طی سال‌های اخیر نیز گفت: در سال 91 مشکل تأمین قطعه از سازندگان اصلی و حرکت به سمت داخلی سازی قطعات با وجود نبود دانش فنی لازم، باعث شد که با افت کیفیت در تولیدات روبرو شویم و این مسئله زمان‌بر شد و بر روی کیفیت تولیدات تأثیر گذاشت.
 
وی ادامه داد: سازندگان قطعات برای افزایش کیفیت تولیدات خود نیازمند حمایت مالی جهت نوسازی تجهیزات و تأمین دانش فنی هستند.
 
استاد رحیمی با بیان اینکه به کیفیت محصولات ایران خودرو نمره 70 از 100 را می‌دهد، گفت: کیفیت خودروهای تولیدی در سال جاری از نظر ما و مدیران ارشد ایران خودرو راضی‌ کننده نیست و باید در این بخش بهبود ایجاد شود.
 
تهیه طرح 7 ساله برای بهبود کیفیت خودروها
 
معاون کیفیت ایران خودرو در ادامه از تهیه یک طرح جامع 7 ساله در ایران‌ خودرو به منظور افزایش سطح کیفی تولیدات و خدمات و رسیدن به سطح خودروسازان جهانی خبر داد و گفت: بر اساس این برنامه، تمرکز بر روی اقدامات پیشگیرانه در جهت بهبود کیفیت و خدمات صورت خواهد گرفت و کنترل نوساناتی که در مسئله کیفیت گاهی مشتریان را اذیت می‌کند نیز در سال 94 صورت خواهد گرفت.
 
وی ادامه داد: رسیدگی سریع به شکایات و همچنین تعریف طرح‌های بهبود کیفیت محصول و تدوین استراتژی‌هایی در فرایندهای خدمات و تولید مانند تولید بدون کسری، در قالب این برنامه پیش‌بینی شده است.
 
به گفته استاد رحیمی، برای اجرای این برنامه جامع، یک ستاد کیفیت با حضور مدیران ارشد ایران خودرو تشکیل شده که اقدامات پایشی را به صورت هفتگی انجام می‌دهند.
 
وی با تأکید بر لزوم سرمایه‌گذاری در راستای افزایش کیفیت تولید قطعات در کشور، گفت: این رشد کیفیت در خودروها باید از زنجیره ارزش و تأمین یعنی سازندگان قطعه تا مرحله خدمات پس از فروش صورت گیرد.
 
وی در ادامه با اشاره به تولید 574 هزار و 714 دستگاه خودرو توسط گروه صنعتی ایران‌ خودرو از ابتدای سال تا 10 اسفندماه، گفت: این میزان تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل 70 درصد رشد داشته و به طور میانگین روزانه 2400 دستگاه خودرو در این گروه خودروسازی تولید شده است.
 
5 هزار دستگاه خودرو صادر کردیم
 
معاون کیفیت ایران‌خودرو با اشاره به صادرات 5 هزار دستگاه خودرو از محصولات ایران خودرو طی سال جاری، گفت: 85 درصد این صادرات به صورت SKD و بقیه به صورت CBU صورت گرفته است.
 
وی توضیح داد: صادرات ایران خودرو به کشورهای عراق، آذربایجان، گینه، ونزوئلا، سودان، سنگال و ترکمنستان صورت گرفته و در برنامه سال آینده نیز صادرات 30 هزار دستگاه سمند، سورن، پژو 206 صندوق‌دار و رانا است.
 
وی با بیان اینکه تا سال 98 تعداد خودروهای موجود در سبد محصولات ایران خودرو به 21 مورد خواهد رسید، گفت: 3 خودروی SUV به سبد تولید ما اضافه می‌شود و علاوه بر این، خودروهای دیزلی را نیز در دستور تولید خواهیم داشت.
 
وی تأکید کرد: میزان داخلی سازی تولیدات ایران‌خودرو بین 30 تا 95 درصد خواهد بود. http://hadidnews.com/vdcippap.t1arv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما