تاریخ انتشار :شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۳
نزدیک‌ترین بازیکن به کسب عنوان آقای گلی مسابقات جام ملت‌های آسیا، می‌تواند نخستین غیر آسیایی باشد که به این موفقیت دست پیدا کرده است.
یک سودانی رکورد علی دایی را تهدید می‌کند
به گزارش حدیدنیوز، تیم ملی فوتبال قطر با ۳ پیروزی در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا راهی مرحله یک هشتم نهایی شد تا به همراه کره جنوبی و ژاپن تنها تیم‌های ۹ امتیازی در مرحله گروهی باشند.
 
تیم ملی فوتبال قطر در مرحله گروهی با ۱۰ گل زده و بدون گل خورده به کارش خاتمه داد تا از حیث گل شماری بهترین تیم باشد. قطری‌ها که بهترین خط حمله را در اختیار دارند، به لطف یک مهاجم ۲۲ ساله با اصلیتی غیر قطری به این موفقیت دست یافته‌اند.
 
«العمز علی» مهاجم ۲۲ ساله و سودانی الصلی که عضو باشگاه الدحیل قطر می‌باشد، به تنهایی در مرحله گروهی این مسابقات ۷ گل به ثمر رساند تا بیشترین سهم را در گلهای زده این تیم داشته باشد.
 
 
این مهاجم ۲۲ ساله که از بیشترین شانس برای کسب عنوان آقای گلی این دوره از جام ملت‌های برخوردار است، در حال حاضر فقط یک گل برای شکستن رکورد تعداد گلهای علی دایی در یک دوره از این مسابقات نیاز دارد.
 
دایی که در مسابقات جام ملت‌های آسیا در سال ۱۹۹۶ امارات با ۸ گل زده موفق به کسب عنوان آقای گلی شده بود، دارای رکورد بیشترین تعداد گل زده در یک دوره بود که حالا این بازیکن قطری در یک قدمی رسیدن به تعداد گلهای وی قرار دارد.
 
المعز علی اصالتاً اهل کشور سودان است و در صورتی که آقای گل جام ملت‌های آسیا شود، نخستین بازیکن غیر آسیایی خواهد بود که موفق به کسب چنین عنوانی شده است.
منبع: مهر http://hadidnews.com/vdci5uap.t1ayw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما