تاریخ انتشار :سه شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۹
یک منبع امنیتی سعودی از خرید و فروش شناسنامه‌های اموات در عربستان به ارزش ۲۵۰ هزار ریال سعودی و با هدف گرفتن تابعیت این کشور خبر داد.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از تسنیم، مرآه الجزیره نوشت: یک منبع امنیتی سعودی اعلام کرد که وزارت کشور عربستان شبکه‌ای را در این کشور کشف کرده که اقدام به تغییر نام و هویت شناسنامه و کارت شناسایی شهروندان متوفی عربستان و فروش آنها به قیمت ۲۵۰ هزار ریال سعودی به افرادی می‌کند که در عربستان به صورت غیر قانونی اقامت دارند.

بنابر اظهار این مقام امنیتی سعودی هم اکنون تحقیقاتی با متهمان این پرونده درحال انجام است که گفته شده بیش از ۱۰ سال است که در این کار مشغول هستند.

این منبع امنیتی سعودی می‌گوید که اعضای این شبکه اقدام به خرید شناسنامه‌ها و کارت‌های شناسایی از خانواده‌های فقیر و مستمند ساکن مناطق جنوب ریاض به قیمت ۱۰ تا ۲۰ هزار ریال می‌کردند که یکی از اعضای خانواده خود را از دست می‌دادند.

وی افزود: اعضای این شبکه چهار نفر بودند که ۳ نفر از آنها را یمنی و یک عربستانی تشکیل می‌دادند و مدعی شد که این افراد وابسته به سازمان تروریستی القاعده و تحت پیگرد وزارت کشور سعودی بودند، اما با تغییر هویت مستمر خود به راحتی بین مناطق و شهرهای مختلف عربستان تردد می‌کردند.

این منبع امنیتی سعودی تاکید کرد که فقر و بیکاری دو عاملی هستند که موجب شده تا فعالیت چنین شبکه‌هایی در عربستان به شکل چشمگیری افزایش یابد، این درحالی است که تشدید تاآرامی‌ها طی دو سال اخیر در عربستان و اعمال بازداشت‌ها و ممنوعیت از سفر برای برخی از شهروندان سعودی روی آوردن آنها به چنین اقداماتی را تشدید کرده است.

اطلاعات موجود تاکید می‌کند که این شبکه‌های جعل کارت‌های شناسایی در عربستان سعودی ارتباط تنگاتنگ و همکاری گسترده‌ای با کارمندان ثبت احوال و اداره‌های گذرنامه در مناطق مختلف عربستان سعودی دارند. http://hadidnews.com/vdci53ar.t1au52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما