تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۲۲
فدراسیون جهانی روزنامه نگاران اعلام کرد ۱۲۱ روزنامه‌نگار در سال ۲۰۱۲ در پی حوادث خشونت آمیز در سراسر جهان کشته شده‌اند.
به گزارش حدیدنیوز، فارس به نقل از خبرگزاری «آناتولی» نوشت: «جم بوملحا» رئیس فدراسیون جهانی رونامه نگاران با انتشار گزارشی در پایگاه رسمی این فدراسیون اعلام کرد، ۱۲۱ روزنامه نگار در سال ۲۰۱۲ جان خود را از دست داده‌اند و سال گذشته خونبار ترین سال برای اصحاب رسانه بوده است.

این روزنامه نگاران در نقاط مختلف دنیا در حال انجام وظیفه بوده‌اند که در پی عملیات‌های خشونت آمیز جان خود را از دست داده‌اند.

بوملحا از کشورهای جهان خواست تدابیر لازم برای حفظ امنیت و سلامت جانی روزنامه نگاران را اتخاذ کنند زیرا وظیفه این افراد کشف واقعیت برای افکار عمومی است و این وظیفه بسیار مهمی است.

وی افزود: با توجه به رفتار غیر مسئولانه رهبران جهان و سازمان ملل و اکتفا به ابراز تأسف و اندوه جای تعجب نیست اگر شمار روزنامه نگاران کشته شده هر ساله افزایش می‌یابد.

بر اساس این گزارش «سوریه» خطرناک‌ترین کشور جهان برای حضور روزنامه نگاران بوده است و در سال گذشته ۳۶ روزنامه نگار جان خود را از دست داده‌اند و سومالی با ۱۸ روزنامه نگار در رده دوم قرار دارد و در پاکستان و مکزیک نیز ۱۰ روزنامه نگار کشته شده‌اند و در سال ۲۰۱۱ نیز ۱۰۷ روزنامه نگار جان خود را از دست داده بودند. http://hadidnews.com/vdci3waz.t1apz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما