تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۱۱
با گذشت ده روز از اکران فیلم «پذیرایی ساده» در سینماهای تهران فروش فیلم به شدت ناامیدکننده است.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از تسنیم، آمار فروش فیلم‌های ده روز گذشته نشان می‌دهد فروش فیلم «پذیرایی ساده» ساخته مانی حقیقی که یکی از فیلم‌های پرحاشیه امسال بود در گیشه‌ها به شدت ناامیدکننده بوده است.

پذیرایی ساده یکی از ۶ فیلم تحریمی حوزه هنری بود که ظاهرا قرار بود امسال در هیچ کدام از سینماها اکران نشود اما اکران بدون مقدمه آن در دوره نمایش فعلی فیلم‌ها بنابه درخواست سازندگان فیلم اتفاق اصلی این دوره اکران شد.

داستان پذیرایی ساده به ماجرای بی‌دلیل توزیع پول در مناطق حاشیه‌ای و مرزی توسط یک زن و مرد و واکنش مردم به دریافت این پول‌ها می‌پردازد و با انتقادات فراوانی در نحوه نگاه فیلمساز به مردم مواجه شده است.

این فیلم بعد از ۱۰ روز نمایش به فروشی معادل ۵۴ میلیون تومان دست پیدا کرده است و این برای افتتاحیه یک فیلم رقم به شدت ناامیدکننده‌ای است.

مانی حقیقی به همراه ۵ فیلمساز تحریمی دیگر چندی قبل در نامه‌ای به مسئولین حوزه هنری از فروش خوب فیلم‌های تحریمی سخن گفته بودند و به مسئولین حوزه هنری یادآوری کرده بودند که فقط خودشان را از فروش خوب فیلم‌های حوزه هنری محروم کرده‌اند. نامه‌ای که طبیعتا نیاز به جواب نداشت و از سوی حوزه هنری بدون پاسخ ماند.

هزینه تولید این فیلم هم مثل فیلم «بی‌خود‌وبی‌جهت» دیگر فیلم تحریمی حوزه هنری اعلام نشده است.

فیلم «یک عاشقانه ساده» هم که از یک ماه پیش به روی پرده‌ها رفته است به فروشی معادل ۲۰۰ میلیون تومان دست پیدا کرده است. در حالی که هزینه تولید این فیلم ۸۰۰ میلیون بوده است و طبیعی است که فیلم در اکران کاملا شکست خورده است.

اما برنده همه جنجال‌های سینمایی این روزها «من مادر هستم» پرجنجال فریدون جیرانی هم که همچنان در ۱۷ سینما بر روی پرده‌هاست با گذشت ۴۵ روز از شروع اکران ۱ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان فروش کرد تا اولین فیلمی باشد که طعم خوش سود ۱۰۰ درصدی را در سال جاری بچشد.

دو فیلم «گیرنده» و «من و زیبا» هم با گذشت ده روز از شروع اکران به فروشی معادل ۳۸ میلیون و ۲۲ میلیون رسیده‌اند تا بتوانیم به راحتی نتیجه بگیریم که چرخ اقتصاد سینمای ایران کند نشده است بلکه متوقف شده است. http://hadidnews.com/vdci3waz.t1a5u2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما