تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۰۱
بازار خودروی ایران چندی است که به نردبان ترقی تولیدکنندگان چینی تبدیل شده اما ظاهرا مسوولان صنعتی و خودروسازان کشورمان انقدر که نگران واردات محصولات ژاپنی، کره‌ای و آلمانی هستند دلواپسی از سوی چینی‌ها ندارند و چشم خود را بعضا بر برخی محصولات كم‌کیفیت این کشورکه به راحتی در بازار خودرو ایران عرضه می‌شود بسته‌اند.

به گزارش حدیدنیوز،بازار خودروی ایران چندی است که به نردبان ترقی تولیدکنندگان چینی تبدیل شده اما ظاهرا مسوولان صنعتی و خودروسازان کشورمان انقدر که نگران واردات محصولات ژاپنی، کره‌ای و آلمانی هستند دلواپسی از سوی چینی‌ها ندارند و چشم خود را بعضا بر برخی محصولات كم‌کیفیت این کشورکه به راحتی در بازار خودرو ایران عرضه می‌شود بسته‌اند.

با نگاهی به آمار کیفیت که هرماه از سوی شرکت بازرسی ارائه می‌شود به وضوح می‌توان دریافت که چینی‌های عرضه شده به بازار ایران از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند هر چند که این آمار از سوی بسیاری از مسوولان صنعتی و سازمان ملی استاندارد نیز ماهانه رصد می‌شود.

در هر صورت آنچه این روزها بر نگرانی دست‌اندرکاران صنعت خودروی کشور افزوده تمایل مشتریان داخلی به خودروهای چینی است که از لحاظ تزیینات و آپشن‌ها نسبت به خودروهای داخلی برتری دارند. از سوی دیگر خودروسازان این کشور به راحتی طی مدت زمانی کوتاه توانسته‌اند خلأ عدم تنوع در محصولات خودروسازان داخلی را پر کنند و بازار را از خودروهایی با تنوع مختلف پر کنند.

به‌عنوان نمونه هم‌اکنون شاسی‌بلندهای چینی در بازار ایران با اقبال زیادی روبه‌رو شده و علاقه‌مندان زیادی را به خود جلب کرده است. تنوع، شرایط فروش و همچنین تزیینات و آپشن خودروهای چینی هووی خودروهای داخلی شده است. در حال حاضر خودروهایی چینی تا حدودی هم کلاس و در برخی مواقع هم قیمت خودروهای داخلی است که این مساله اگرچه به مشتریان داخلی حق انتخاب بیشتری می‌دهد اما تا حدودی به ضرر خودروسازان داخلی نیز است. هم‌اکنون حدود ۱۲ تا ۱۴ نوع خودروی چینی در کشور عرضه می‌شود این در شرایطی است که به همین تعداد نيز خودروهای داخلی عرضه می‌شود.


حال آنکه خودروهای چینی شاید در بسیاری موارد از آپشن و تزیینات بهتری نیز برخوردار باشد که این امر منجر به جذب مخاطبان داخلی شده است. از سوی دیگر بیشتر خودروهای داخلی با توجه به افزایش قیمت تیرماه گذشته بین ۳۰ تا ۴۵ میلیون تومان قیمت دارند این در حالی است که بسیاری از خودروهای چینی مونتاژی نیز هم‌اکنون در این سطح قیمتی قرار دارند. بنابراین به نظر می‌رسد که چالش اصلی این روزهای بازار خودروی کشور که با رکود همراه شده است بخشی به حضور پرشور خودروسازان چینی بازمی‌گردد حضوری که هنوز از سوی مسوولان صنعتی کشور جدی گرفته نشده است. http://hadidnews.com/vdci3rap.t1az52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما