تاریخ انتشار :دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۰
دانشجوياني که براي تحصيل به خارج از کشورشان مي روند،‌ نمازشان شکسته نيست زيرا در حالت سفر نيستند و روزه هم بايد بگيرند، اما اجازه دارند که نمازهاي ظهر و عصر و مغرب و عشاي خود را پشت سر هم بخوانند ...
به گزارش حدیدنیوز به نقل از شيعه آنلاين، يکي از اختلافات فقهي موجود ميان شيعيان که پيروان اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام هستند با فقه اهل سنت و وهابيون، اين است که شيعيان جمع کردن نماز ظهر و عصر با يکديگر و مغرب و عشاء نيز با يديگر را جايز مي دانند.

اما بر اساس فقه مذاهب اهل سنت و وهابيون، اين نمازها بايد هر کدام به طور جداگانه و با فاصله زماني خاصي خوانده شوند. البته اين مذاهب سني و وهابيون، تنها در صورت مسافر بودن نمازگزار، جمع بين اين نمازها را جايز مي دانند.

در همين راستا شيخ "صالح المغامسي"‌ مفتي وهابي عربستاني که امام جماعت و خطيب مسجد "قبا" در مدينه منوره است،‌ در جديد ترين فتواي خود جمع بين نمازهاي ظهر و عصر و نيز مغرب و عشاء از سوي دانشجوياني که براي تحصيل به خارج از کشورشان مي روند را نيز جايز دانسته است.

وي در اين باره مي گويد: دانشجوياني که براي تحصيل به خارج از کشورشان مي روند،‌ نمازشان شکسته نيست زيرا در حالت سفر نيستند و روزه هم بايد بگيرند، اما اجازه دارند که نمازهاي ظهر و عصر و مغرب و عشاي خود را پشت سر هم بخوانند، دقيقا مانند زماني که در سفر هستند.
http://hadidnews.com/vdci3qar.t1ap32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما