تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۰۶
انحراف فكري در مسائل عقيدتي يكي از مهم ترين كنش‌هاي جامعه اجتماعي حال حاضر ايران است كه در مقوله‌هاي همچون فرهنگ، مذهب و سياست نمايان است.
خارج از محدوده انحراف
انحراف عقيدتي در اجزاي جامعه حاصلي چون ايجاد فرهنگ برهنگي در همه حوزه‌ها ندارد مثلا اگر يك سياست مدار بدون توجه به اخلاقيات در علم سياست براي پيشبرد اهداف خود از ماكياوليسم تبعيت كند مي توان اقدام اين فرد را جلوه‌ي از بي توجهي به مسائل عقيدتي عنوان كرد كه محصول ان همان طور كه در بالا به ان اشاره شد چيزي جزء برهنگي سياسي نيست.

عدم توجه به ساختار‌ها بر اساس هنجارهاي اجتماعي كشور يكي از اين افت‌ها است كه موجب مي‌شود تا افراد در حوزه‌هاي مختلف براي دست يابي به اهداف شخصي خود اقدامات غير قابل توجهي را انجام دهند كه در نهايت موجب گسترش و اشاعه انحراف فكري در مسائل اعتقادي حوزه سياست مي شود.

اين كه فلان مسئول يا نماينده مجلس بدون عدم توجه به ساختارها خصوصا در بخش تحزب گرايي با پله قرار دان جريان‌هاي سياسي وارد مجلس شود و بعد از آن با نظر نگرفتن ساختارهاي مدون همچون تشكيل فراكسيون واحد ، خانه ملت را تحت نظر و سيطره خود قرار دهد از مهم ترين دغدغه‌هاي است كه در چاچوب انحطاط اخلاق سياسي در جامعه متبادر و نمايان مي شود.

عدم توجه به ريشه‌هاي فرهنگي در جامعه يكي ديگر از مقوله‌هاي است كه موجب انحراف فكري و عقيدتي مي شود مثلا زماني فكر مي كرديم كه انحراف در مسائل اعتقادي فقط با غرب‌گرایی ایجاد می‌شود اما در شرايط حاضر عده‌ای توانسته‌اند بسیار زیرکانه با مسائل اعتقادی بازی کنند و با ايجاد شبه‌هاي جذاب ديني انحراف عقيدتي محكمي را ایجاد کنند.

يكي از كار شناسان مسائل سياسي در همين زمينه معتقد است كه " اوایل برای خیلی از افراد مدعی قابل باور نبود که در کنه یک سی‌دی درباره امام زمان(عج) و یاران‌شان یک بازی سیاسی يا يك انحراف فكري وجود داشته باشد" اما جریان سیاسی خاص با یک برنامه‌ریزی ويژه از یک مقوله مقبول جامعه برای رسیدن به اهداف سیاسی سوءاستفاده کرد و توانست انحطاط فكري عقيدتي در حوزه مذهب را در بخش سياست پالايش كند.

با توجه به مطالب عنوان شده مي توان نتيجه گرفت كه عدم رشد همز مان اخلاق سياسي،مذهبي و فرهنگي در جامعه موجب ايجاد انحراف عقيدتي مي شود كه در نهايت بخشي از جامعه را سرخورده و نگاه اغلب افراد جامعه به موضوعات مختلف را دچار شك و ترديد مي ‌كند تا جايي كه جامعه از تشخيص موضوع "اولي" درمانده و مردم نمي توانند به راحتي راه حق انتخاب نمايند.

شناخت و معيار سنجي افراد مي تواند ضمن كشف خط انحراف، جامعه را از عقب ماندگي سياسي و انحراف فكري نجات دهد كه اين مهم در سايه تدبير افرادي صورت مي پذيرد كه بدون نگاه ‌قبيله‌اي به مسائل مختلف با عصبيت‌هاي ايجاد شده در جامعه مقابله ‌كنند و فضاي فكري جامعه را براي انتخابات سال آينده براي كشف خطوط انحرافي در حوزه‌هاي عقيدتي و سياسي آماده كنند تا افراد " سودجو" نتوانند به راحتي با بهره‌گيري از پيش زمينه‌هاي مثبت و مورد قبول شبكه‌هاي اجتماعي كشور ساختارهاي مدون جامعه را براي دستيابي به اميال شخصي خود مصادره به مطلوب كنند.

فتنه ۸۸، عملكرد جريان انحرافي و اقدامات غير اخلاقي برخي از سياسيون مي تواند تجارب گران‌سنگی باشد که در طول اين مدت ضمن اثربخشي بر اصل سياست ، رشد بالایی به جامعه براي انتخاب درست در انتخابات سال ۹۲ دهد.
http://hadidnews.com/vdci.yazct1apqbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما