تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۱۳
سردبير فلسطيني نشريه القدس العربي از محمود عباس خواست حالا كه از وطن خود رو گردانده و آدم صهيونيست ها شده، از طرف ۶ ميليون فلسطيني سخن نگويد چرا كه انتفاضه سوم دير يا زود به وقوع خواهد پيوست.
به گزارش حدیدنیوز، کیهان نوشت : عبدالباري العطوان با اشاره به سخنان اخير محمود عباس (ابومازن) كه گفته بود نمي خواهد به زادگاه خود صفد (در مناطق اشغالي) بازگردد و اين مناطق را خاك اسرائيل مي داند، نوشت: زماني كه رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين اعلام مي كند كه نمي خواهد به زادگاهش در صفد واقع در الجليل برگردد و فلسطين را منحصر به كرانه باختري و نوار غزه مي كند، در واقع براي ارضاي اسرائيلي ها با اعطاي امتيازات مجاني و عقب نشيني از اصول اساسي قضيه فلسطين اقدام به تحقير ملت فلسطين مي كند. اگر ابومازن نمي خواهد به صفد برگردد و مي خواهد در رام الله بماند يا قصد دارد بقيه عمرش را در منزل شخصي اش در امان پايتخت اردن به سر ببرد اين يك تصميم شخصي است؛ در اين صورت او نبايد خود را نماينده شش ميليون آواره فلسطيني در سراسر جهان از جمله در داخل فلسطين بنامد.

سردبير القدس العربي اضافه كرد: چگونه مي توان از ابومازن انتظار داشت كه با جديت از حق بازگشت دفاع كند زيرا او اساسا ايماني به اين حق ندارد. همه اين كارها فقط بخاطر جلب رضايت آويگدور ليبرمن و بنيامين نتانياهو است.

العطوان در ادامه اين يادداشت يادآور شد: چاره اي جز آغاز انقلاب بزرگ از درون اردوگاه هاي آوارگان فلسطيني براي آزادي سرزمين غصب شده نيست اگر ابومازن براين باور است كه گدايي از اسرائيلي ها به اين سبك مي تواند بر ماهيت تمايلات آينده آنان و يا بر نتايج انتخابات آتي اسرائيل اثر بگذارد بدون شك او مرتكب خطاي فاحشي شده است. زيرا قبل از او سران عرب با ارائه طرح تحقيرآميز صلح و انتشار ترجمه عبري آن در نشريات اسرائيلي، اين كار بي ثمر را كرده اند. ابومازن مي خواهد چه چيزي كسب كند؟ شايد خطرناكتر از همه تعهداتي است كه ابومازن مطرح كرد تعهدش به اين نكته كه او مانع از آغاز انتفاضه سوم در اراضي اشغالي شود. اين يعني كه او دوشادوش نيروهاي اسرائيلي به مقابله با مردمش برخاسته است. اين پايان حيات سياسي او است.

ملت فلسطين نمي تواند و نبايد اين خواري را بپذيرد، در حالي كه ملتهاي عربي براي احقاق حقوقشان قيام كردند .

به گزارش قدسنا، القدس العربي در پايان خاطر نشان كرده است: محمود عباس از ۲۰ سال قبل، يكي پس از ديگري به صهيونيستها امتياز مي دهد و خود را شريك ميانه رو آنها معرفي كرده است؛ با اين حال فقط از صهيونيستها، توهين نصيبش شده، لذا براي ديدن زادگاهش صفد التماس مي كند در حالي كه به وي اجازه چنين سفري داده نمي شود. من و شش ميليون آواره فلسطيني به محمود عباس مي گوييم، خواستار بازگشت به شهرهايمان در فلسطين اشغالي هستيم؛ و از يك ميليمتر از آن در مقابل ميلياردها عدول نمي كنيم؛ اين سرزمين حق ماست و او تا وقتي مي خواهد يكي از ما نباشد، نبايد به جاي ما نيز سخن بگويد. http://hadidnews.com/vdci.ua3ct1azybc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما