تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۰۶
پیچیده‌ترین مرکز جاسوسی ماهواره‌ای جهان؛

نقش NRO در ناآرامی‌های سوریه

در بین تمامی آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا در میابیم که دفتر شناسایی ملی آمریکا یا NRO با بیش از ۱۵ میلیارد دلار بودجه دارای رتبه نخست در تخصیص بودجه است و این درحالی است که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) دارای بودجه ۱۰ میلیارد دلاری است.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از ندای انقلاب، در دنیای ارتباطات که برقراری یک تماس با هر نقطه جهان به کمتر از چند ثانیه وقت احتیاج دارد سرعت سرقت اطلاعات نیز به همام میزان بلکه کمتر زمان نیاز دارد.

با پیشرفت روزافزون علم و فناوری تجهیزات ارتباطی نیز به صورت تصاعدی پیشرفت می‌کنند و به همین میزان سرعت رشد فناوری در آژانس‌های اطلاعاتی نیز افزوده شده است.

ایالات متحده آمریکا با در اختیار داشتن ۱۶ آژانس اطلاعاتی بیشترین سرویس‌ جاسوسی جهان را دراختیار دارد. 


دفتر شناسایی ملی آمریکا

بنابه گزارش سازمان اطلاعات آمریکا بودجه آژانس‌های اطلاعاتی این کشور در سال ۲۰۱۲ حدود ۵۴ میلیارد دلار بوده است که نسبت به سال قبل از آن حدود ۱ درصد این بودجه کاهش پیدا کرده است.

با دقت در تقسیم این بودجه در بین تمامی آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا در میابیم که دفتر شناسایی ملی آمریکا یا NRO با بیش از ۱۵ میلیارد دلار بودجه دارای رتبه نخست در تخصیص بودجه است و این درحالی است که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) دارای بودجه ۱۰ میلیارد دلاری است.

رقم بودجه تخصیص داده شده به دفتر شناسایی و ارزیابی آمریکا تقریبا پنج برابر بودجه اف.بی.آی یا همان پلیس فدرال آمریکاست که نشانگر اهمیت این سازمان اطلاعاتی در ایالات متحده است.

NRO در ۲۵ آگوست سال ۱۹۶۰ و پس از ناکارآمدی نیروی هوایی آمریکا در رصد جاسوسان وشناسایی مواضع دشمن احتمالی تاسیس شد.

این مرکز با سازمان‌ها و آژانس‌های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا از جمله NSA,NGA,DIA و CIA ارتباط تنگاتنگی دارد و وظیفه اصلی آن طراحی و اداره ماهواره‌های جاوسی آمریکا و رصد نقاط استراتژیک و نظامی در جهان است.

این مرکز همچنین وظیفه رصد زیردریایی‌های غیر آمریکایی و گشت‌زنی تجهیزات سطحی و زیرسطحی را نیز برعهده دارد.

فناوری به کار رفته در سازمان NRO بسیار پیشرفتهتر از فناوری‌های غیرنظامی موجود در جهان است به طوری که این سازمان برای انجام فعالیت‌های جاسوسی علیه کشورهای جهان دو تلسکوپ فضایی به ناسا اهدا کرد. 


تصویر برداری ماهواره‌های ان.آر.او از ناآرامی‌های سوریه 

اما این سازمان علاوه بر فعالیت‌های جاسوسی و اطلاعاتی نقش برجسته‌ای در ناآرامی‌های سوریه داشت به طوری که تهیه نقشه‌ها و تصاویری از مراکز مهم و حیاتی نظامی سوریه و ارسال آن برای تروریست‌های این کشور یکی از نقش‌های مهم این سازمان جاسوسی آمریکایی بود.

این مرکز اطلاعاتی-امنیتی آمریکا که می‌توان آن را یکی از پنج مرکز بزرگ جاسوسی فناورانه جهان نامید تحت هدایت رییس‌جمهور آمریکاست که ریاست فعلی آن "بتی سپ" زیر نظر باراک اوباما است. 


بتی سپ http://hadidnews.com/vdchzxnz.23nq-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما