تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۳۱
چرا باید دید تک تک دانش آموزان کشورمان به دلیل ندانم کاری ها پر پر می شوند و می گویند حادثه ای بیش نبود.
سهم دانش آموزان سوخته پیرانشهری از اعتبار ۳۹ میلیارد تومانی سیستم های گرمایشی چقدر بود؟
به گزارش حدیدنیوز، شش سال پیش بود که دانش آموزان دورود زن در شعله های چراغ علاءالدین سوختند ، علت را عدم ایمنی و استاندارد نبودن تجهیزات گرمایشی دانستند و بخاری نفتی جایگزین چراغ علاءالدین، در روستاها شد.

هنوز گاه گاهی از آن ها یاد میکنیم و به خاطر می آوریم که عدم ایمنی چه بلایی بر سر دانش اموزان آورد اما دوباره تکرار تلخ آتش در مدارس اینبار در پیرانشهر.....
دیگر ۱۵ آذر ۹۱ هم مثل حادثه تلخ درودزن فراموش نمي شود.

روزی که آتش به جان دانش آموزان مدرسه انقلاب اسلامی روستای شین آباد توابع پیرانشهر افتاد و موجب شد تا دست التماس به سوی مسئولین دراز شود،اما تا به کی باید شاهد این حادثه ها بود.

آتشی که به جان دانش آموزان افتاد و جان خانواده هایشان را به آتش کشید.

خانواده های ساده روستایی که با هزاران امید فرزندان خودرابه کلاس درس فرستادند و امروز شاهد پرپرشدن عزیزانشان هستند.

زبانه‌های آتش بخاری نفتی، کلاس را در برگرفت و........دانش آموزان در آتش سوختند !!!

اما سریال غم انگیز و تکراری سیستم گرمایشی مدارس و سوختن دانش اموزان گویی باتکرار جذابیت خود را از دست داده و دیگر برای کسی اهمیت ندارد.

در وضعیتی که مسئولان آموزش و پرورش مدعی می‌شوند که ۳۹ میلیارد تومان بودجه برای نوسازی سیستم گرمایشی مدارس در نظر گرفته شده است، باید پرسید سهم دانش آموزان پیرانشهری از این بودجه چه قدر بود؟.

مرتضی رئیسی، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از اعتبار ۳۹ میلیارد تومانی سیستم های گرمایشی میگوید و این که بخاری های نفتی کاربراتوری از استاندارد های لازم برخوردار بوده و این فقط یک حادثه بوده است!!!!

وی با بیان اینکه تمام امکانات این استان برای بهبود وضعیت دانش آموزان به کار گرفته شده است، تصریح کرد: آماده ایم تا هر امکاناتی را از لحاظ پزشکی که دانش آموزان حادثه دیده برای بهبود نیاز دارند، در اختیارشان قرار دهیم اما مگر امکانات برای بازگشتن به حال گذشته کافیست؟

رئیسی اعتقاد دارد که برای یک یا دو کلاس نمی‌توان از سیستم حرارت مرکزی استفاده کرد و به همین دلیل در مدارسی که دارای کلاس کمی است، از بخاری نفتی کاربراتوری استاندارد استفاده می‌شود.

گویی به همین زودی یادشان رفته کمتر از ده روز پیش ۱۷ دانش‌آموز یک مدرسه راهنمایی دخترانه در خوی دچار گازگرفتگی شدند.

وی درباره استاندارد بودن بخاری‌های نفتی کاربراتوری بیان داشت : طبق آیین نامه، بخاری‌های نفتی کاربراتوری استاندارد هستند و بخاری این مدرسه نیز استاندارد بود.

وی افزود :برای تجهیز همه کلاس‌های درسی کشور به سیستم گرمایشی حرارت مرکزی یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که این رقم بسیار بالایی است!

همچنین مجید بوجارزاده سخنگوی شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: براساس قانون همه مدارس و آموزشگاه های کشور باید مبحث ۱۷ را که متعلق به وسایل گرمایشی و نحوه ستفاده از این وسایل در مدارس است را رعایت کنند تا سازمان نظام مهندسی تایید گازرسانی را بدهد.

بوجارزاده خاطرنشان کرد: مدرسه ای که دچار آتش سوزی شد و حتی مدرسه جدیدی که کنار آن در حال ساخت است مبحث ۱۷ درآنها رعایت نشده است و از این جهت شرکت گاز نمی تواند تا زمانی که این مبحث رعایت شود، به این مدارس گازرسانی کند.

تا به کی باید دید تک تک دانش آموزان آینده ساز کشورمان به دلیل ندانم کاری ها و کم کاری ها پر پر می شوند و باز هم راحت ازکنار آن می گذریم و می گوییم حادثه ای بیش نبود.

اما با اين همه وعده و وعيدهاي پي در پي حادثه های دلخراش در آموزش و پروررش همچنان ادامه دارد . http://hadidnews.com/vdchzqnz.23nz6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما