تاریخ انتشار :يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۱
به دلیل نبود فیلمنامه‌های قوی ما امروز شاهد ریزش شدید مخاطب در بخش سینما هستیم.
چگونه سریال های بی محتوا مخاطب را پای تلویزیون میخکوب می کند؟!
به گزارش حدیدنیوز، ظاهرا سریال های بی سر و ته و بی محتوای ماهواره ای آنقدر برای مردم ما عزیز شده است که حتی در شرایط نیم بها شدن فیلم ها و اکران های ویژه هم میل و رغبتی برای رفتن به سینما ها ندارند!


شاید بتوان گفت نفوذ شبکه‌های ماهواره‌ای در زندگی مردم و نمایش انواع فیلم‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی در این گونه شبکه‌ها برای مخاطب ما که به دنبال تنوع و تازگی در برنامه‌های تفریحی خود است، از جمله مهمترین دلایل ریزش مخاطب در بخش سینما است.

متاسفانه نبود تحقیق، مطالعه و سواد کافی در بین فیلمنامه نویسان سینما و تلویزیون باعث آسیب‌های جدی به حوزه فیلمنامه زده است و در نتیجه به دلیل نبود فیلمنامه‌های قوی ما امروز شاهد ریزش شدید مخاطب در بخش سینما هستیم.

یک فیلمنامه نوس باید مطالعه خوب و جامعی داشته باشد، همچنین نسبت به ادبیات و فرهنگ خودمان شناخت کافی نیز داشته باشد و در همه زمینه‌ها مطالعه داشته باشد، دیگر جرات نمی‌کند که فیلمنامه ضعیف برای تلویزیون یا سینما بنویسد.

کارگردان سینمای ما یا تلویزیون هم اگر مطالعه کافی داشته باشد، هیچ وقت به خوداش جرات نمی‌دهد که اثر بدی را برای مخاطب امروز ما بسازد متاسفانه بسیاری از همکاران ما در سینما و تلویزیون مطالعه کمی دارند در صورتی که باید نسبت به قشر عامه مردم مطالعه کافی و جامعی داشته باشند، تا بتوانند اثر خوبی را خلق کنند .

یک هنرمند باید با استفاده از مطالعه کافی و جامعی که روزانه دارد، بتواند قدرت تحلیل و کنکاش را در خصوص بسیاری از مسائل روز جامعه را داشته باشد ضمن اینکه یک هنرمند باید تحقیق و پژوهش را نیز در برنامه کاری خود داشته باشد تا بتواند یک اثرهنری را خلق کند متاسفانه این‌ها در هنرمندان امروز ما کمتر اتفاق می‌افتد و در نتیجه می‌بینیم که آثار رفته رفته به دلیل ضعف در ساختار و قفصه نمی‌توانند از سوی مخاطب مورد پذیرش قرار گیرند.

نباید یک عده به خصوصی مثلا فیلمنامه نویسان را مقصر اصلی ریزش مخاطب در تلویزیون و سینما دانست چون در این زمینه همه مقصر هستند، از رسانه‌های گروهی تا هنرمندان و... همه و همه در این شرایط پیش آمده به نوعی مقصر هستند .

متاسفانه امروز در سینمای ایران برای ساخت معمولیترین فیلم سینمایی باید تهیه کننده بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان هزینه کند، ضمن اینکه همین فیلم باید در سینما باید بالای یک و نیم میلیارد تومان فروش داشته باشد تا سرمایه گذاران فیلم دچار ضرر هنگفت نشوند و اصل پول اولیه فیلم باز گردد تازه اگر بالای یک و نیم میلیارد یک فیلمی فروش کند، هیچ سودی برای تهیه کننده کار نخواهد داشت، چون با این فروش پول اولیه فیلم بازگشته و سودی نصیب تهیه کننده و سرمایه گذار کار نشده است. با چنین شرایطی پیدا کردن سرمایه گذار و ساخت یک فیلم سینمایی در شرایط کنونی واقعا سخت است..

متاسفانه دست فیلمنامه نویس و کارگردان ما در ساخت یک فیلم سینمایی چندان باز نیست به همین دلیل سازندگان آثار سینمایی مجبورند بسیاری از مسائل مختلف را در اثری که به نگارش در می‌آورند لحاظ کنند که این‌ها دست و پای فیلمنامه نویس را می‌بندد. از سویی نفوذ شبکه‌های ماهواره‌ای در زندگی مردم و نمایش انواع فیلم‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی در این گونه شبکه‌ها برای مخاطب ما که به دنبال تنوع و تازگی در برنامه‌های تفریحی خود است، نیز از جمله دلایل ریزش مخاطب در بخش سینما است. http://hadidnews.com/vdchzkni.23nx6dftt2.html
منبع : سراج24
نام شما
آدرس ايميل شما