تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۶
مدیر عامل شرکت بورس: در سال ۲۰۱۳

بورس تهران از نظر بازدهی در جهان اول شد

مدیرعامل شرکت بورس گفت: بورس تهران از نظر بازدهی رتبه اول جهان را در این سال داشته است.
بورس تهران از نظر بازدهی در جهان اول شد
به گزارش حدیدنیوز، حسین قالیباف‌اصل مدیرعامل شرکت بورس بعد از ظهر امروز در نشست مشترک هیئت فرانسوی و معاونان وزیر اقتصاد که در وزارت اقتصاد در حال برگزاری است با اشاره به تحولات بازار سرمایه اظهار داشت: مقررات ابزار قرادادهای ابشن روی سهام و اوراق مشارکت قابل تبدیل به سهام تهیه شده و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گرفته است.
 
وی با بیان اینکه آخرین ارزش بورس در انتهای سال 2013 حدود 172 میلیارد دلار بوده است گفت: این در حالی است که ارزش بازار در سال 2005 حدود 58 میلیارد دلار بوده است.
 
مدیرعامل شرکت بورس با بیان اینکه بالغ بر 40 صنعت در بورس حضور دارند تصریح کرد: دستورالعمل پذیرش بورس نسبتا سختگیرانه است و هر شرکتی نمی‌تواند وارد بورس شود. شرکت‌هایی که امکان حضور در بورس ندارند در فرابورس پذیرفته می‌شوند.
 
وی با بیان بیان اینکه 23.5 درصد متعلق به شرکتهای پتروشیمی است افزود: 13.6 درصد از ارزش بازار متعلق به فلزات از جمله فولاد و 12 درصد متعلق به پالایشگاه‌ است؛ همچنین 11 درصد از ارزش بازار متعلق به بانکهای داخلی و 8.3 درصد متعلق به معادن فلزی و سایر آن متعلق به سنگ آهن، خودرو و مخابرات می‌باشد.
 
رئیس شرکت بورس با اشاره به عرضه هلدینگ خلیج فارس و ارزش 5 هزار میلیارد آن در بورس گفت: طبق آخرین آمار فدراسیون جهانی، بورس تهران از نظر ارزش بازار رتبه 34 و از نظر ارزش معاملات رتبه 35، ارزش معاملات رتبه 18 و از نظر بازدهی رتبه اول را در سال 2013 داشته است. 
 
وی با بیان اینکه شرکتهای پذیرفته شده در بورس از 20 درصد تخفیف مالیاتی برخودار می‌شوند گفت: سود نقدی و افزایش قیمت سهام در بورس تهران از مالیات معاف می‌باشد؛ سرمایه‌گذاران بورسی تحت حمایت بورس و همچنین سرمایه‌گذاری خارجی تحت حمایت می‌باشند. http://hadidnews.com/vdchzkni.23n6xdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما