تاریخ انتشار :شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۸
ائتلاف نخست‌وزیر عراق، اظهارات تحریک‌کننده رئیس منطقه کردستان برای جلوگیری از برون‌رفت از بحران سیاسی کنونی کشور را تاسف‌بار توصیف کرد.
به گزارش حدیدنیوز، «علی شلاة» سخنگوی رسمی ائتلاف دولت قانون در گفت‌وگو با فارس، اظهارات اخیر «مسعود بارزانی» رئیس منطقه کردستان را بسیار تاسف‌بار خواند و گفت که این اظهارات بیانگر عدم تمایل او برای تحقق آرامشی که همپیمانی ملی عراق به دنبال آن است، می‌باشد.

بارزانی پنجشنبه گذشته با صدور بیانیه‌ای در حاشیه دیدارش با هیئتی از رسانه‌های کویتی به نخست‌وزیر عراق درباره تجهیز علیه کردستان داد و مدعی وجود سناریوی جنگ داخلی در عراق شد و گفت: منطق حکومت با تانک و هواپیما هنوز برای نوری مالکی وجود دارد.

شلاة تاکید کرد: همانگونه که همیشه تاکید داشتیم، ما معتقدیم که همه‌ چیز باید با گفت‌وگو حل شود نه اظهار‌نظرهای رسانه‌ای. همه طرف‌ها نیز باید برای تبیین نظرات و رویکردهایشان از عبارات درست و مناسبی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه ائتلاف دولت قانون از این اظهارنظر بارزانی در شرایط کنونی ابراز شگفتی می‌کند، گفت: دیدگاه فراکسیون همپیمانی ملی در تمام اظهارنظرهایش داشتن روابط با ائتلاف کردستان است و بارزانی نیز باید این مسئله را رعایت کند نه اینکه تنش‌زایی کند تا از این راه، امور در مسیر مثبتش در جریان باشد.

سخنگوی ائتلاف دولت قانون درباره نشستهای گروه‌های سیاسی گفت که ائتلافش درباره برون‌رفت از این بحران، خوش‌بین است و طرح ابتکاری ابراهیم جعفری نیز یک طرح مثبت است که ما امیدواریم که به نتایج خوبی برسد هرچند که فهرست العراقیة از همان ابتدا از حضور در نشست‌ها خودداری کرد. http://hadidnews.com/vdchx-nz.23nkkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما