تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۶
سیاست جدید دولت یازدهم در بازار ارز

نرخ دلار نوسان شدیدی نخواهد داشت

نرخ دلار نوسان شدیدی نخواهد داشت ولی نرخ سکه تابعی از ارزش طلا در بازارهای بین‌المللی است.
نرخ دلار نوسان شدیدی نخواهد داشت
رئیس کل بانک مرکزی می‌گوید: پیش‌بینی ما برای بازار ارز بر اساس تغییراتی که در نرخ‌ها و شرایط باز ارز است از این رو می‌توان ثبات نرخ‌ها را پیش بینی کرد.: ثبات به معنی تغییرات بسیار جزئی و اندک ولی با اندیشیدن تدابیر ویژه، جلوگیری از ورود هر گونه شوک به اقتصاد و ایجاد آرامش برای تولید‌کننده است. نرخ دلار نوسان شدیدی نخواهد داشت ولی نرخ سکه تابعی از ارزش طلا در بازارهای بین‌المللی است. 
 

به گزارش حدیدنیوز، رئیس کل بانک مرکزی در خصوص تورم سال آینده اظهار داشت: تورم سال۹۳ حداکثر ۲۵ درصد خواهد شد که این به عنوان مبنای صد درصدی قطعا تحقق می یابد.

ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در خصوص نقش بانک مرکزی در تحقق اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: بانک مرکزی یک نقش جدی در تحقق آرمان‌ها و اهداف اقتصاد مقاومتی دارد.

وی افزود: وظیفه اصلی بانک مرکزی حفظ ثبات اقتصادی است که بانک مرکزی با تدابیری سعی در انجام این وظایف با دقت بیشتر و بروز آثار مثبت در کلیه اقتصاد کشور دارد.

سیف با بیان اینکه بانک مرکزی مسئول سیاست‌های پولی است گفت:‌ حساسیت نسبت به هر گونه شوک وارده به اقتصاد، مدیریت ثبات قیمت‌ها، مدیریت حفظ ارزش پول ملی و مدیریت ارز همه بستگی به تدوین درست سیاست پولی دارد.

شبکه بانکی بین‌المللی بیشتر از نیازمان فعالیت خواهد کرد

رئیس کل بانک مرکزی در خصوص احیای روابط بانک‌های جهانی با ایران تصریح کرد: بعد از توافق ژنو، برخی از بانک‌هایی که مشخص شده بودند و از قبل با ما همکاری داشتند جهت احیای روابط با ما ابراز تمایل کردند.

وی افزود: این موضوع کمک می‌کند بانک‌های ایرانی مجددا بتوانند ارتباطات کارگزاری و مبادلات ال‌سی را احیا کنند.

سیف ادامه داد: در این مقطع در سوئیس بانک بی‌سی‌پی تعیین شده بود که اخیرا یک بانک دیگر نیز اضافه شد.

وی افزود: همچنین سه بانک ژاپنی از دوشنبه هفته آینده کار خود را شروع می‌کنند و با تمهیداتی که اندیشیده شد قرار است کشورهای منطقه نیز به این جمع بپیوندند.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: این موضوع کمک می‌کند از نظر شبکه بانکی بین‌المللی بیش از نیازمان در حال فعالیت خواهند بود و این ادامه این همکاری با نظام بانکی کشور می‌تواند تمام نیازهای بانکی را پاسخ دهد.

پیش‌بینی ما ثبات نرخ ارز است

سیف در ادامه اظهار داشت: پیش‌بینی ما برای بازار ارز بر اساس تغییراتی که در نرخ‌ها و شرایط باز ارز است از این رو می‌توان ثبات نرخ‌ها را پیش بینی کرد.

وی افزود: ثبات به معنی تغییرات بسیار جزئی و اندک ولی با اندیشیدن تدابیر ویژه، جلوگیری از ورود هر گونه شوک به اقتصاد و ایجاد آرامش برای تولید‌کننده است.

سیف تصریح کرد: نرخ دلار نوسان شدیدی نخواهد داشت ولی نرخ سکه تابعی از ارزش طلا در بازارهای بین‌المللی است.

دو برابر سال گذشته اسکناس نو به بانک‌ها ارائه شده است

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه اسکناس نو به اندازه کافی چاپ شده است، گفت: کلیه شعب بانک‌ها این اسکناس‌ها را در اختیار مردم قرار خواهند داد.

وی افزود: بانک‌ها به صورت نامحدود اقدام به ارائه اسکناس نو می‌کنند بنابراین نیازی به خرید از واسطه‌ها و دلالان نیست.

به گفته وی دو برابر سال گذشته اسکناس نو به بانک‌ها ارائه شده است.

سیف با تأکید بر اینکه برنامه‌ای برای چاپ اسکناس جدید نداریم اظهار داشت: چک ‌پول‌های صدهزار تومانی ظرف همین هفته به بازار عرضه خواهد شد.

منابع قرض‌الحسنه برای اعطای وام بسیار اندک است

رئیس کل بانک مرکزی در ادامه با بیان اینکه مشکلات اصلی وام ازدواج محدودیت منابع قرض‌الحسنه است افزود: لازم است بانک‌ها را برای اتخاذ روش‌های جدید جذب منابع بیشتر تشویق کنیم تا بتوانند اقدام به پرداخت وام کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر منابع قرض‌الحسنه‌ای که توان اعطای وام‌های جدید را داشته باشند بسیار بسیار اندک شده است.

سیف تصریح کرد: منابع و مصارف قرض‌الحسنه در نظام بانکی در بسیاری از بانک‌ها به بالای صد در صد رسیده که با برنامه ریزی در آینده این مشکل رفع خواهد شد.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین در پایان در خصوص تورم سال آینده اظهار داشت: تورم سال۹۳ حداکثر ۲۵ درصد خواهد شد که این به عنوان مبنای صد درصدی قطعا تحقق می یابد.

وی افزود: البته پیش‌بینی کارشناسان صندوق بین‌المللی پول کمتر از این رقم است. http://hadidnews.com/vdchwwni.23n6vdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما